Rady Pedagogiczne

Dydaktyka

CUDZOZIEMIEC W SZKOLE – praca z uczniem innej narodowości.

Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.

Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Efektywne nauczanie w zespole uczniów o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach.

Formułowanie wymagań edukacyjnych w oparciu o podstawy pomiaru dydaktycznego. Ocenianie według wymagań.

Gdzie jest guzik do motywacji uczniów?

Indywidualizacja w procesie kształcenia.

Innowacje i eksperymenty w pracy kreatywnego nauczyciela. Praktyczne. wskazówki.

Jak ciekawie prowadzić lekcje z młodzieżą?

Jak nauczyć uczniów uczenia się?

Jak pozyskać uwagę ucznia? Rzecz o uwadze, pamięci i motywacji, czyli jak sensownie wykorzystać czas na lekcji.

Jak rozwijać kreatywność w klasach młodszych?

Jak uczyć języka polskiego jako obcego? – praktyczne rozwiązania.

Jak wykorzystać gry w edukacji szkolnej i domowej?

Jak zostać dobrym nauczycielem? Rola i zadania nauczyciela rozpoczynającego pracę w zawodzie.

Kompetencje XXI wieku – koncepcja 4K.

Kreatywne notatki wspierające proces nauczania – uczenia się.

Mnemotechniki – czyli techniki szybkiego zapamiętywania w praktyce szkolnej.

Motywacja – zasady skutecznego oddziaływania pedagogicznego.

Neurodydaktyka w praktyce szkolnej.

Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej.

Odwrócona lekcja – Nowatorskie rozwiązania w pracy z uczniami.

Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole.

Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności wsparcia udzielanego dzieciom.

Podnoszenie jakości pracy szkoły.

Podstawa programowa w świetle nowych przepisów prawa.

Podstawy pomiaru dydaktycznego i ich wykorzystanie w codziennej pracy nauczyciela.

Praca domowa uczniów po zmianach w przepisach prawa.
Nowość!

Praca metodą projektu edukacyjnego na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.

„Praca nad sobą – dla siebie.” Jak wspierać rozwój osobowy ucznia?

Praca z uczniem zdolnym.

Rola i zadania nauczyciela w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów. Praktyczne rozwiązania.

Rola oceniania i oceny w procesie dydaktycznym.

Sposoby aktywizowania i motywacji uczniów.

Wspomaganie koncentracji uwagi u dziecka/ucznia.

Wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty do podnoszenia jakości pracy szkoły.

„Wzorcowa lekcja”- jak przeprowadzić i uzyskać pozytywną opinię o przeprowadzonych zajęciach.