Rady Pedagogiczne
Dydaktyka
CUDZOZIEMIEC W SZKOLE – praca z uczniem innej narodowości.
Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Efektywne nauczanie w zespole uczniów o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach.
Formułowanie wymagań edukacyjnych w oparciu o podstawy pomiaru dydaktycznego. Ocenianie według wymagań.
Gdzie jest guzik do motywacji uczniów?
Indywidualizacja w procesie kształcenia.
Innowacje i eksperymenty w pracy kreatywnego nauczyciela. Praktyczne. wskazówki.
Jak ciekawie prowadzić lekcje z młodzieżą?
Jak nauczyć uczniów uczenia się?
Jak pozyskać uwagę ucznia? Rzecz o uwadze, pamięci i motywacji, czyli jak sensownie wykorzystać czas na lekcji.
Jak rozwijać kreatywność w klasach młodszych?
Jak uczyć języka polskiego jako obcego? – praktyczne rozwiązania.
Jak wykorzystać gry w edukacji szkolnej i domowej?
Jak zostać dobrym nauczycielem? Rola i zadania nauczyciela rozpoczynającego pracę w zawodzie.
Kompetencje XXI wieku – koncepcja 4K.
Kreatywne notatki wspierające proces nauczania – uczenia się.
Mnemotechniki – czyli techniki szybkiego zapamiętywania w praktyce szkolnej.
Motywacja – zasady skutecznego oddziaływania pedagogicznego.
Neurodydaktyka w praktyce szkolnej.
Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej.
Odwrócona lekcja – Nowatorskie rozwiązania w pracy z uczniami.
Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole.
Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności wsparcia udzielanego dzieciom.
Podnoszenie jakości pracy szkoły.
Podstawa programowa w świetle nowych przepisów prawa.
Podstawy pomiaru dydaktycznego i ich wykorzystanie w codziennej pracy nauczyciela.
Praca domowa uczniów po zmianach w przepisach prawa.
Nowość!
Praca metodą projektu edukacyjnego na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
„Praca nad sobą – dla siebie.” Jak wspierać rozwój osobowy ucznia?
Praca z uczniem zdolnym.
Rola i zadania nauczyciela w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów. Praktyczne rozwiązania.
Rola oceniania i oceny w procesie dydaktycznym.
Sposoby aktywizowania i motywacji uczniów.
Wspomaganie koncentracji uwagi u dziecka/ucznia.
Wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty do podnoszenia jakości pracy szkoły.
„Wzorcowa lekcja”- jak przeprowadzić i uzyskać pozytywną opinię o przeprowadzonych zajęciach.