PROPOZYCJA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom dyrektorów i nauczycieli proponujemy Państwu dostosowane do aktualnego stanu prawnego szkolenia i warsztaty dla rad pedagogicznych. Naszym celem jest doskonalenie wiedzy, umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli i specjalistów szkól i placówek w zakresie organizacji nauczania, wychowania i opieki.
Proponowana tematyka jest przemyślana i wynika z wielu rozmów, wyników ewaluacji i sformułowanych oczekiwań nauczycieli i dyrektorów. Wykładowcy mający wieloletnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu szkoleń zebrali te oczekiwania i w oparciu
o nie została ustalona tematyka.
Gdyby Państwo nie znaleźli jednak interesujących Was zagadnień, bardzo prosimy o kontakt i przedstawienie własnych oczekiwań. Wszystkie sugestie będą uwzględnione i zostanie ustalona wspólnie z Wami oferta dla Waszej placówki. Tematyka podanych szkoleń może być też modyfikowana po konsultacji z wykładowcą, który zawsze zadzwoni do placówki, zanim do Państwa przyjedzie.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.
Scenariusze szkoleń
Jak rozpoznać oraz reagować na krzywdzone dziecko w rodzinie ? Zadania i obowiązki pracowników szkoły/placówki.
Mobbing na przykładzie praktyki pracy w placówce oświatowej – ujęcie prawne obejmujące budowanie relacji pracowniczych
Jak nauczyć uczniów mądrego oraz bezpiecznego korzystania z treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych?
Prawa i obowiązki nauczycieli i rodziców w świetle przepisów prawa oświatowego. Odpowiedzialność prawna rodziców i szkoły.
Budowanie pozytywnego klimatu szkoły oraz poczucia bezpieczeństwa psychicznego uczniów.
Kłopotliwy uczeń i trudny rodzic w praktyce szkolnej. Jak sobie radzić z problematycznymi sytuacjami?
Współczesne zagrożenia w wieku dorastania.
Mosty zamiast murów. Jak budować porozumienie dla dobra dzieci , pomimo konfliktu między rodzicami a szkołą.
Złość, agresja czy przemoc? Jak je rozpoznać i właściwie reagować? Praktyczne narzędzia.
Efektywne nauczanie w zespole uczniów o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach.
Innowacyjny druk 3D, długopisy 3D i fotografia w edukacji.
Zmiany w awansie zawodowym nauczycieli od 1 września 22 r. Przepisy przejściowe dla nauczycieli.
„Wzorcowa lekcja”- jak przeprowadzić i uzyskać pozytywną opinię o przeprowadzonych zajęciach
Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości.
Ocena pracy nauczyciela szkoły/placówki zgodnie z nowymi kryteriami.
Nowe kryteria oceny pracy nauczyciela przedszkola.
Współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów – aspekty prawne zagadnienia z uwzględnieniem władzy rodzicielskiej nad dzieckiem
Jak tworzyć wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia oraz IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
Jak zostać dobrym nauczycielem? Rola i zadania nauczyciela rozpoczynającego pracę w zawodzie.
Podnoszenie jakości pracy szkoły.
Prawa i obowiązki rodziców – za co jest odpowiedzialny rodzic , a za co szkoła?
Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy.
Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.
Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Kierunki polityki wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych.
Dokumentacja nauczyciela szkoły w oparciu o aktualne przepisy prawa. Praktyczne rozwiązania.
Dokumentacja nauczyciela przedszkola w oparciu o aktualne przepisy prawa.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole / przedszkolu w świetle najnowszych zmian prawnych.
Prawa ucznia, dziecka, człowieka z uwzględnieniem zagadnienia władzy rodzicielskiej.
Trudne rozmowy z rodzicami.
Podstawy pomiaru dydaktycznego i ich wykorzystanie w codziennej pracy nauczyciela.
Rola oceniania i oceny w procesie dydaktycznym.
Zmiany w prawie oświatowym od nowego roku szkolnego istotne w kontekście świadczenia pracy przez nauczyciela.
Laboratoria Przyszłości w nowoczesnej szkole.
Ocenianie wspierające uczniów ze SPE w modelu edukacji włączającej.
Model edukacji włączającej w praktyce szkolnej.
Kierunek polityki oświatowej państwa 2022/2023. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom w szkole.
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny, szczególnie w zakresie ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności wsparcia udzielanego dzieciom.
Jak uczyć języka polskiego jako obcego? – praktyczne rozwiązania.
Nauka kodowania wstępem do nauki programowania.
Ocenianie uczniów z trudnościami w nauce.
Dziecko w świecie zasad – czyli określanie granic?
Obowiązki nauczyciela w świetle prawa i etyki zawodowej. Etyka w praktyce szkolnej i prawie oświatowym. Odpowiedzialność za uchybienie godności zawodu nauczyciela.
Wsparcie psychologiczne nauczycieli.
Uczeń z Ukrainy w naszej szkole.
Mój uczeń jest uchodźcą. Realna pomoc uczniom i nauczycielom w dobie zmagania się z konsekwencjami wojennymi.
Wykorzystanie narzędzi TIK do pracy z dziećmi z Ukrainy.
Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna dzieciom z Ukrainy w przedszkolu, szkole.
Rozwijanie kompetencji cyfrowych, w tym bezpieczne wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Sposoby aktywizowania i motywacji uczniów.
ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W OBLICZU ZMIANY?
CUDZOZIEMIEC W SZKOLE – praca z uczniem innej narodowości
Stres w pracy nauczyciela.
Promocja wizerunku szkoły – potrzebą czasów czy dbałością o jakość usługi edukacyjnej?
Młodszy uczeń w szkole ponadpodstawowej.
Prawo oświatowe w pracy nauczycieli przedszkola.
Dziennik elektroniczny w pracy nauczyciela i szkoły.
INDYWIDUALIZACJA W PROCESIE KSZTAŁCENIA
Jak nauczyć uczniów uczenia się?
NEURODYDAKTYKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ
Neurodydaktyka – moda czy konieczność.
Wykorzystanie usług Notes zajęć, Sway i Stream w edukacji tradycyjnej i zdalnej.
Środki pozabudżetowe – jak je pozyskać ?
Praca z uczniem zdolnym.
Wykorzystanie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w edukacji.
WYPALENIE EMOCJONALNE przyczyną kryzysu zawodowego.
WYPALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI. Jak rozpoznać i przeciwdziałać?
Wypalenie zawodowe – jak sobie z nim poradzić.
Bezpieczny przedszkolak – w świetle prawa oświatowego i podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
„POLSKI ŁAD” w praktyce – zmiany dla pracowników i pracodawców.
Sygnalista w świetle Dyrektywy unijnej w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa i prawa krajowego.
Prawa i obowiązki nauczycieli w świetle aktualnych przepisów. Komunikacja i zarządzanie a mobbing w środowisku pracy.
Wspomaganie koncentracji uwagi u dziecka/ucznia.
Wsparcie uczniów jako profilaktyka pierwszorzędowa.
Finansowanie zadań oświatowych w świetle obowiązujących przepisów prawa, prawa i obowiązki nauczycieli.
Wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty do podnoszenia jakości pracy szkoły.
Etyka zawodowa nauczyciela przedszkola w prawie oświatowym i samorządowym.
Bezpieczne i efektywne korzystanie z narzędzi cyfrowych.
Wzmacnianie kondycji psychicznej uczniów i profilaktyka zdrowia – ważny cel strategiczny programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
Wsparcie psychologiczne uczniów w radzeniu sobie w nowej rzeczywistości szkolnej, w tym zadania nauczycieli w świetle rekomendacji MEiN.
Rodzice w szkole – rola i zadania, w tym po doświadczeniach w pandemii.
Wychowawca klasy – zadania i kompetencje, wspomaganie wychowawcy.
Start zawodowy nauczyciela – warunki nawiązania właściwych relacji z uczniami.
Motywacja – zasady skutecznego oddziaływania pedagogicznego.
Prawo oświatowe dla nauczycieli.
Odpowiedzialność prawna nauczyciela w świetle prawa i najnowszych zmian w prawie – o czym warto wiedzieć i pamiętać?
Wsparcie uczniów po powrocie do szkoły, w tym zadania szkoły w świetle wytycznych MEiN dotyczących działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek.
Zadania skierowane do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po e-nauczaniu- jak je realizować?
Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej.
Ochrona danych osobowych w świetle rodo a odpowiedzialność prawna.
Dziecko w świecie cyfrowym – wychowawcza i edukacyjna rola szkoły w XXI wieku.
Komunikacja społeczna – komunikacja w sytuacjach konfliktowych (trudnych).
Jak wspierać uczniów po długotrwałym nauczaniu zdalnym – zadania dla szkoły, nauczycieli i specjalistów.
Jak ciekawie prowadzić lekcje z młodzieżą?
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole, w tym w trakcie edukacji zdalnej – realizacja zaleceń i zajęć wynikających z opinii o pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz orzeczenia o kształceniu specjalnym.
Uczeń z zespołem Aspergera – funkcjonowanie w szkole.
Innowacyjne projekty – Jak wykorzystać Serwis Canva w pracy nauczyciela?
Niezbędne narzędzia TIK w pracy zdalnej i stacjonarnej nauczyciela.
Nowoczesne prezentacje w pracy nauczyciela.
Wykorzystanie Usług Google w pracy nauczyciela.
Wykorzystanie Wirtualnej tablicy Padlet w edukacji.
Świadczenia z zakładowego funduszu socjalnego – czy zawsze je otrzymam jako osoba uprawniona?
Dokumentacja pracy szkoły i nauczycieli w oparciu o aktualne przepisy prawa. Praktyczne wskazówki.
Jak przygotować się do oceny pracy i zrealizować zadania wynikające z awansu zawodowego w świetle aktualnych przepisów prawa. Praktyczne wskazówki.
Jak zbudować program wychowawczo – profilaktyczny zgodnie z przepisami prawa. praktyczne wskazówki.
Jak prawidłowo oceniać, klasyfikować i promować uczniów w świetle aktualnych przepisów prawa.
Rola i zadania nauczyciela w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów. Praktyczne rozwiązania.
Praca metodą projektu edukacyjnego na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
Bezpieczeństwo uczniów w szkole. Zadania i odpowiedzialność.
Dokumentowanie pracy nauczyciela w oparciu o aktualne przepisy prawa.
Odpowiedzialność prawna nauczycieli za bezpieczeństwo uczniów .
Zastosowanie pakietu ms microsoft office 365 w nauczaniu zdalnym.
Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej.
Jak wykorzystać gry w edukacji szkolnej i domowej?
Mowa nienawiści w sieci, a bezpieczeństwo uczniów.
Prawo do stawiania granic – asertywność w pracy nauczyciela.
Przemoc rówieśnicza w szkole i cyberprzestrzeni – rozpoznawanie, skuteczna profilaktyka i interwencja z wykorzystaniem Metody wspólnej sprawy.
Dziecko z depresją w szkole.
Dobre relacje rówieśnicze podstawą skutecznej edukacji – budowanie zespołu klasowego.
Innowacje i eksperymenty w pracy kreatywnego nauczyciela. Praktyczne. wskazówki.
Praca wychowawcy klasy, zgodnie z wymaganiami prawa oświatowego i podstawą programową.
TIK oraz zasoby multimedialne w edukacji. Zastosowanie na lekcjach w szkole oraz on-line.
Zachowania trudne u dzieci w wieku przedszkolnym.
Problem samouszkodzeń wśród dzieci i młodzieży.
Problem samobójstw wśród dzieci i młodzieży.