NEURODYDAKTYKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ
"Patrz tam, gdzie inni patrzą i zobacz to, czego inni zobaczyć nie potrafią”
Ogólnopolska Olimpiada Kreatywności
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
W szkole XXI wieku wiodąca staje się idea uczenia innowacyjnego, która zapewnia uczniom wszechstronny rozwój, ale stawia też przed nimi wysokie wymagania – nie wszyscy uczniowie mogą im sprostać. Tu z pomocą przychodzi neurodydaktyka, która dostarcza wiedzy na temat pracy mózgu, a tym samym pozwala zrozumieć procesy uczenia się i zapamiętywania.
Jej celem jest opracowywanie i wdrażanie metod nauczania i uczenia się przyjaznych mózgowi, czyli takich, które wykorzystują silne strony mózgu, by podnieść efektywność procesu nauczania – uczenia się oraz przyspieszyć go. Zatem rolą nauczyciela jest kreowanie sytuacji edukacyjnych, które będą przyjazne mózgowi.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Nauczyciele:
- poznają czynniki wpływające na zdolność uczenia się i przyspieszenie tego procesu,
- potrafią podnieść poziom zrozumienia czytanego przez uczniów tekstu,
- poznają metody, które umożliwiają głębokie przetworzenie materiału,
- będą umieli zastosować techniki szybkiego zapamiętywania informacji,
- dowiedzą się, jak wyzwolić twórcze działania uczniów.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Pokolenie XYZ, czyli nowe myślenie o edukacji.
- Poznać, żeby zrozumieć ucznia i jego potrzeby.
- Koncentracja uwagi a sekrety motywacji – wybrane narzędzia.
- Jak czytać ze zrozumieniem? – metoda 5 kroków.
- Sposoby aktywacji pamięci uczniów – głębokie przetwarzanie informacji.
- Jak wyzwolić kreatywność? – metody stymulujące myślenie twórcze uczniów.
- Zadania twórcze na lekcjach, czyli nauka w działaniu – przykłady.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół i przedszkoli
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne(180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.