Rady Pedagogiczne

Wychowanie

Asertywność i empatia w budowaniu relacji z uczniami i rodzicami.

Dziecko w świecie zasad – czyli określanie granic?

Edukacja obywatelska w wymiarze lokalnym i globalnym – kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych.

Jak budować zdrowe relacje w oparciu o walidację?

Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?

Jak zbudować program wychowawczo – profilaktyczny zgodnie z przepisami prawa. praktyczne wskazówki.

Kłopotliwy uczeń i trudny rodzic w praktyce szkolnej. Jak sobie radzić z problematycznymi sytuacjami?

Metody radzenia sobie ze stresem.

Mowa nienawiści w sieci, a bezpieczeństwo uczniów.

Pozytywna dyscyplina jako sposób na poprawę zachowania uczniów.

Pozytywna dyscyplina podstawą budowania bezpiecznych relacji miedzy pracownikami szkoły a dziećmi – realizacja Standardów Ochrony Dzieci.

Praca wychowawcy klasy, zgodnie z wymaganiami prawa oświatowego i podstawą programową.

Prawo do stawiania granic – asertywność w pracy nauczyciela.

Przemoc rówieśnicza w szkole i cyberprzestrzeni – rozpoznawanie, skuteczna profilaktyka i interwencja z wykorzystaniem Metody wspólnej sprawy.

Rozwijanie kompetencji emocjonalno–społecznych uczniów w szkole podstawowej.

Skuteczny wychowawca, czyli jak skutecznie pracować z grupą?

Socjoterapia w pracy wychowawczej.

Wspomaganie wychowawczej roli rodziny, szczególnie w zakresie ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

Współczesne zagrożenia w wieku dorastania.

Wychowawca klasy – zadania i kompetencje, wspomaganie wychowawcy.

Wzmacnianie kondycji psychicznej uczniów i profilaktyka zdrowia – ważny cel strategiczny programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.

Zagrożenia w szkole: procedury a bezpieczeństwo uczniów w szkole.

Złość agresja czy przemoc? Jak je rozpoznać i właściwie reagować? Praktyczne narzędzia do pracy z przedszkolakami.