Rady Pedagogiczne
Wychowanie
Asertywność i empatia w budowaniu relacji z uczniami i rodzicami.
Dziecko w świecie zasad – czyli określanie granic?
Edukacja obywatelska w wymiarze lokalnym i globalnym – kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych.
Jak budować zdrowe relacje w oparciu o walidację?
Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?
Jak zbudować program wychowawczo – profilaktyczny zgodnie z przepisami prawa. praktyczne wskazówki.
Kłopotliwy uczeń i trudny rodzic w praktyce szkolnej. Jak sobie radzić z problematycznymi sytuacjami?
Metody radzenia sobie ze stresem.
Mowa nienawiści w sieci, a bezpieczeństwo uczniów.
Pozytywna dyscyplina jako sposób na poprawę zachowania uczniów.
Pozytywna dyscyplina podstawą budowania bezpiecznych relacji miedzy pracownikami szkoły a dziećmi – realizacja Standardów Ochrony Dzieci.
Praca wychowawcy klasy, zgodnie z wymaganiami prawa oświatowego i podstawą programową.
Prawo do stawiania granic – asertywność w pracy nauczyciela.
Przemoc rówieśnicza w szkole i cyberprzestrzeni – rozpoznawanie, skuteczna profilaktyka i interwencja z wykorzystaniem Metody wspólnej sprawy.
Rozwijanie kompetencji emocjonalno–społecznych uczniów w szkole podstawowej.
Skuteczny wychowawca, czyli jak skutecznie pracować z grupą?
Socjoterapia w pracy wychowawczej.
Stop hejt.
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny, szczególnie w zakresie ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Współczesne zagrożenia w wieku dorastania.
Wychowawca klasy – zadania i kompetencje, wspomaganie wychowawcy.
Wzmacnianie kondycji psychicznej uczniów i profilaktyka zdrowia – ważny cel strategiczny programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
Zagrożenia w szkole: procedury a bezpieczeństwo uczniów w szkole.
Złość agresja czy przemoc? Jak je rozpoznać i właściwie reagować? Praktyczne narzędzia do pracy z przedszkolakami.