Sztuka motywowania.
Motywować czyli…o teorii Frederica Herzberga w praktyce szkolnej. U progu nowego roku szkolnego jak bumerang wraca temat motywowania. Sztuka, która powinien posiadać każdy, kto próbuje
Priorytet nr 5 – ZSU 2030 (cz. 2).
MEiN określił kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022. Priorytet nr 5 brzmi: ,,Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji
Przygotowania do nowego roku szkolnego wg MEiN.
1. Po pierwsze wytyczne – 2 sierpnia. MEiN zakłada, że nowy rok szkolny rozpocznie się w trybie stacjonarnym. Aby zagwarantować bezpieczną naukę w czasie pandemii
Priorytet nr 5 – ZSU 2030 (cz. 1).
MEiN określił kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022. Priorytet nr 5 brzmi: ,,Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji
Zmiany w ustawach – projekt z 20 lipca 2021 r.
Zmiany w ustawach – projekt z 20 lipca 2021 r. Na stronie legislacja.gov.pl ukazał się projekt zmian w następujących ustawach: ustawie z 16 grudnia 2017
Ciąg dalszy lipcowych zmian w prawie oświatowym.
Ciąg dalszy lipcowych zmian w prawie oświatowym. Ważny termin! 7 lipca 2021 r. została ogłoszona ustawa z dnia 28 maja 2021 r. o zmianie ustawy
Kierunki polityki oświatowej państwa na nowy rok szkolny.
Przypominamy – już są kierunki polityki oświatowej państwa na nowy rok szkolny. Znane jest już pismo DKO-WNP.4092.46.2021.DB z 8 lipca 2021 r., w którym Minister
Odpowiedzialność dyrektora a projekt zmian w ustawie Prawo oświatowe.
Trwają prace nad ustawą o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw. Zmiany dotyczą ustaw: Prawo oświatowe, o opiece nad dziećmi w wieku
Lipcowe zmiany w prawie oświatowym.
Chociaż już wakacje, w prawie oświatowym kolejne zmiany: 2 lipca 2021 r. ukazało się w Dzienniku Ustaw pod pozycją 1203 rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki
Czas pracy nauczycieli. Zmiana pensum.
Czas pracy nauczycieli. Zmiana pensum. Wracają „karciane” dla niektórych nauczycieli. Są już wstępne propozycje MEiN dotyczące pensum realizowanego przez nauczycieli, jest to materiał roboczy do
Dyplomowany i co dalej? Specjalizacja I i II stopnia.
Oto wstępne propozycje MEiN – materiał roboczy do prac grupy ds. systemu awansu zasadowego nauczycieli z dnia 10.06.2021 r. MEiN proponuje, aby awansem zawodowym nauczycieli
Ile będzie zarabiał nauczyciel wg projektów ministerialnych?
Są już wstępne propozycje MEiN dotyczące przyszłych wynagrodzeń nauczycieli, jest to materiał roboczy do prac grupy ds. systemu wynagradzania i czasu pracy nauczycieli na dzień
Awans zawodowy – wstępne propozycje poważnych zmian.
Oto wstępne propozycje MEiN – materiał roboczy do prac grupy ds. systemu awansu zasadowego nauczycieli z dnia 10.06.2021 r. Awansem zawodowym nauczycieli będą objęci nauczyciele:
Komisja kwalifikacyjna na stopień nauczyciela kontraktowego.
Przypominaliśmy już Państwu, jak należy przygotować ocenę dorobku zawodowego. Dziś pora na kolejne przypomnienie – adresowane do dyrektora placówki, który wśród swojej kadry ma
Podsumowania i …plany
W szybkim tempie zbliża się koniec tego trudnego roku szkolnego. Za nami wiele nowych doświadczeń w edukacji: stacjonarnej, hybrydowej i zdalnej. Uczyliśmy się wzajemnie –
Pora na uzupełnianie świadectw i arkuszy ocen – wybrane informacje.
Koniec roku szkolnego 2020/2021 tuż, tuż a przed nauczycielami uzupełnianie dokumentacji szkolnej, w tym także arkuszy ocen i świadectw.Nauczyciel szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej podejmuje
Ocena dorobku zawodowego.
Ostatni dzień maja, to zazwyczaj koniec stażu odbywanego przez nuczyciela, który zdobywa kolejne stopnie awansu zawodowego. Oczywiście, jeśli z przyczyn określonych w przepisach nauczyciel nie
Projekty kolejnych zmian – zmiany m.in. w ustawie Prawo oświatowe.
W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów znajduje się projekt nr UD228. Nosi tytuł ,,Projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo oświatowe oraz niektórych innych
Żegnaj ewaluacjo!
Żegnaj ewaluacjo! Witaj kontrolo! Ministerstwo Edukacji i Nauki przedstawiło projekt rozporządzenia z 25 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego. Dotychczas obowiązuje rozporządzenie
Kolejny, siódmy, priorytet MEiN.
Minister Edukacji i Nauki, na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, dokonał kolejnej zmiany
Rodzicom…
Ze wszystkich stron słychać o potrzebie przygotowania uczniów do powrotu do edukacji stacjonarnej. I słusznie – rok pandemii, izolacja społeczna, niedostatki edukacji zdalnej, odcisnęły swoje
W jakim języku rozmawiać trzeba dziś z uczniem?
O tym, że z uczniami wracającymi do szkoły po przeszło rocznym okresie pandemii, trzeba rozmawiać w sposób szczególny, żadnego nauczyciela nie trzeba przekonywać. To w
Wracamy do szkoły… i co dalej
Po długiej przerwie uczniowie z początkiem czerwca wracają do szkoły. Warto pamiętać, że pomimo tych samych imion i nazwisk, do szkoły wracają inni uczniowie, niż
Modyfikacja programu wychowawczo-profilaktycznego.
W wytycznych Ministerstwa Edukacji i Nauki z dnia 17 maja 2021 r. dotyczących działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do
Szkoła – uczniowie, rodzice i nauczyciele w programie ,,Polski Ład”.
Elementem programu ,,Polski Ład” jest przedstawienie dalszego funkcjonowania oświaty. Zamierzenia zostały opisane w wymienionym programie pod hasłem ,,Przyjazna szkoła i kultura na nowy wiek”. Przedstawione
Bezpieczna i przyjazna szkoła – najistotniejsze zagadnienia
Pandemia COVID-19 spowodowała, że polscy uczniowie spędzili w domu najwięcej czasu w całej Europie. Od marca 2020 r. do maja 2021r. nauka odbywała się głównie
Ważne zamiany dla szkół artystycznych!
Ważne zamiany dla szkół artystycznych! W projekcie rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu
Kompetencje kluczowe – kompetencje osobiste, odpowiedzialność.
Projekt rozporządzenia dotyczącego programów wspierających już jest! Kompetencje kluczowe to te kompetencje, których wszyscy potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, zatrudnienia, włączenia społecznego, zrównoważonego stylu
Prawa nauczyciela w ustawie Karta Nauczyciela.
Prawa nauczyciela w ustawie Karta Nauczyciela. Konferencja MEiN z dnia 11.05.2021 r. Karta Nauczyciela jest ustawą regulującą prawa i obowiązki nauczycieli, które są konsekwencją szczególnego
Projekt rozporządzenia dotyczącego programów wspierających już jest!
Projekt rozporządzenia dotyczącego programów wspierających już jest! Prezentowaliśmy już Państwu programy, których realizacją MEN zamierza wspierać uczniów i nauczycieli w powrocie do szkół, w wyrównywaniu