Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Szkoła XXI wieku to nowoczesna szkoła, która korzysta ze sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. W ramach programu szkoła otrzymała szereg różnych pomocy dydaktycznych z katalogu podstawowego i dodatkowego. Korzystanie z pomocy dydaktycznych na lekcjach i zajęciach wspiera uczniów szkół podstawowych w budowaniu kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Kompetencje STEAM to kluczowe umiejętności przyszłości, które pozwolą uczniom w dorosłym życiu wykonywać zawód ich satysfakcjonujący. Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane pomoce dydaktyczne z programu „Laboratoria przyszłości” oraz możliwości ich wykorzystania, co niewątpliwe wpłynie na rozwój umiejętności uczniów i nauczycieli.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Nauczyciel poznaje założenie programu „Laboratoria przyszłości”.
- Pozna założenia kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM.
- Nauczyciel poznaje urządzenia, zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Poznaje narzędzia i aplikacje wykorzystywane podczas korzystania ze sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Nauczyciel korzysta z aplikacji do modelowania 3D. Wykorzystuje gotowe projekty i tworzy własne.
- Nauczyciel zdobywa wiedzę i umiejętności potrzebne do rozwoju kompetencji cyfrowych swoich uczniów.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Omówienie założeń programu „Laboratoria przyszłości”.
- Przedstawienie kierunków STEAM w nowoczesnej szkole. Budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
- Przedstawienie pomocy dydaktycznych z katalogu podstawowego i katalogu dodatkowego programu „Laboratoria przyszłości”.
- Prezentacja możliwości wykorzystania urządzeń zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Korzystanie z dostępnych narzędzi wspomagających wykorzystanie pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Korzystanie z aplikacji wspomagających modelowanie 3D. Korzystanie z gotowych projektów i projektowanie własnych.
- Tworzenie projektów z wykorzystaniem dostępnych aplikacji prezentujących możliwości sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół i przedszkoli
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.