"Praca nad sobą – dla siebie." Jak wspierać rozwój osobowy ucznia?
„Osobowość kształtuje się nie przez piękne słowa, lecz pracą i własnym wysiłkiem…”
/ (Albert Einstein)
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Podstawa programowa wskazuje cele kształcenia ogólnego w szkole podstawowej. Przyglądając się tym zapisom, nie sposób nie zauważyć, że jest to dążenie do rozwoju ucznia w różnych płaszczyznach. Odnajdujemy tam zalecenia dotyczące:
- wszechstronnego rozwoju osobowego ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;
- zachęcania do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy;
- wspierania ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji.
O rozwoju osobowym mówimy wówczas, gdy dokonujemy zmian w zakresie funkcjonowania intelektualnego, emocjonalnego, motywacji, adaptacji do środowiska, kontaktów interpersonalnych i koncepcji siebie. Z tym pojęciem łączy się ścisłe rozwój osobisty, czyli proces ciągłego uczenia się, doskonalenia swoich umiejętności, poznawania siebie oraz rozwijania swego potencjału w różnych dziedzinach życia.
Udział w szkoleniu przygotuje nauczycieli do pracy z uczniami w tym kierunku. Uczestnicy otrzymają narzędzia do prowadzenia zajęć – to ciekawy materiał do wykorzystania podczas godzin z wychowawcą w klasach VI-VIII szkoły podstawowej oraz na kolejnych etapach nauczania.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Nauczyciele:
- Znają narzędzia wspierające ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji,
- Potrafią motywować wychowanków do pracy – praktyczne narzędzia,
- Udzielają uczniom pomocy w planowaniu „ścieżki rozwoju osobistego”,
- Kształtują ich umiejętności komunikacji interpersonalnej,
- Znają i stosują sposoby redukcji napięcia emocjonalnego i stresu
- Wiedzą, jak budować pewność siebie dzieci i młodzieży,
PROGRAM SZKOLENIA:
- Po co się rozwijam i co motywuje mnie do działania?
- Jak wyznaczać cele i przygotować swój plan rozwoju?
- Metody zarządzania czasem i walka z prokrastynacją – praktyczne sposoby.
- Na czym polega dobra komunikacja, czyli o sztuce dogadywania się z ludźmi.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem i emocjami w trudnych sytuacjach.
- Budowanie pewności siebie i wywieranie dobrego wrażenia.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół, przedszkoli, dyrektorów.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online pytania na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.