Podstawy pomiaru dydaktycznego i ich wykorzystanie w codziennej pracy nauczyciela.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Umiejętność budowania lub świadomego wyboru i doboru narzędzi sprawdzających stopień opanowania wiedzy i umiejętności uczniów, czyli ich osiągnięć edukacyjnych, jest niezwykle ważnym aspektem pracy nauczyciela. Uzyskane, dzięki zastosowaniu pomiaru dydaktycznego, informacje służą nie tylko porównaniu efektów uzyskanych przez uczniów z wymaganiami programowymi, ale też wpływają na modyfikowanie metod i form pracy z uczniami oraz doskonalenie umiejętności dydaktycznych nauczyciela. Dobrze skonstruowane lub dobrane narzędzie pomiarowe (test – rozumiany jako zbiór zadań przeznaczonych do rozwiązania przez ucznia w określonej jednostce czasu) pozwoli trafnie, rzetelnie i obiektywnie zbadać poziom wiedzy i umiejętności uczniów, a także przekazać tę informację zainteresowanym podmiotom.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnicy szkolenia uporządkują posiadaną wiedzę na temat budowy i zasad konstruowania narzędzia pomiarowego (testu).
- Słuchacze skonstruują/przeanalizują klucz odpowiedzi i schemat punktowania zadań otwartych.
- Nauczyciele poznają na przykładzie sposób analizy ilościowej i jakościowej wyników testu.
- Wskażą czynniki kontekstowe, które mogą wpływać na wynik testu.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Test jako narzędzie pomiarowe:
a) plan testu,
b) kartoteka testu,
c) rodzaje zadań. - Błędy popełniane przez konstruktorów testów.
- Klucz odpowiedzi i schemat punktowania zadań otwartych.
- Analiza ilościowa i jakościowa wyników testowania (przykład).
- Wpływ czynników kontekstowych na wynik testowania.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy i nauczyciele wszystkich typów szkół.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.