Ocenianie uczniów z trudnościami w nauce.
„Oczywiście, że to nieuczciwe zmuszać żółwie, by ścigały się z zającami”
(Raffini)
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Trudności w uczeniu się to wypadkowa współwystępowania czynników, które tkwią w samym dziecku oraz przyczyn środowiskowych. Są dzieci, które nie potrafią podołać wymaganiom programu nauczania powszechnie obowiązującego w szkołach, nie mieszczą się w powszechnie funkcjonującym systemie edukacyjnym.
Są one w stanie kontynuować naukę, ale potrzebują pomocy w formie specjalnego programu nauczania, specjalnych metod nauczania dostosowanych do ich potrzeb, ograniczeń i możliwości. Niezwykle ważne jest też uwzględnienie w kryteriach oceniania postępów ucznia oraz stosowanie różnorodnych narzędzi służących sprawdzaniu wiedzy i umiejętności.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Cele szkolenia – nauczyciele:
- dowiedzą się, jak rozpoznawać trudności uczniów,
- poznają zasady właściwego nagradzania,
- będą wiedzieć, jakie narzędzia służą „ocenianiu motywującemu”,
- potrafią w bieżącej pracy z uczniem udzielić mu skutecznej pomocy,
- dowiedzą się, jakie pułapki mogą napotkać w procesie oceniania,
- potrafią przygotować dla uczniów dostosowania na poszczególne oceny.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Poznać, żeby zrozumieć ucznia – czyli, jak rozpoznać trudności i w bieżącej pracy skutecznie pomóc uczniowi?
- Ocenianie uczniów z trudnościami: informacja zwrotna, właściwe nagradzanie.
- Wymagania edukacyjne – dostosowania dla uczniów z trudnościami.
- Standardy dostosowania wymagań edukacyjnych wobec uczniów o SPE – wybrane przykłady.
ADRESACI SZKOLENIA:
Nauczyciele szkół, dyrektorzy
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne(180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online -odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.