Komunikacja społeczna - komunikacja w sytuacjach konfliktowych (trudnych).
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Sprawna i skuteczna komunikacja jest zadaniem priorytetowym naszej nauczycielskiej pracy oraz warunkiem osiągnięcia porozumienia pomiędzy uczniem i nauczycielem. Dobre relacje z uczniami i ich rodzicami przyczyniają się do budowania zgranego zespołu uczniowskiego, pomagają w rozwiązywaniu konfliktów, nawiązywaniu więzi i tworzeniu pozytywnego klimatu dydaktycznego i wychowawczego.
Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się z zasadami budowania sprawnej komunikacji interpersonalnej, w tym przekazywania i odczytywania komunikatów niewerbalnych, zasadami radzenia sobie w sytuacjach trudnych dla ucznia, nauczyciela i rodzica oraz zasadami tworzenia satysfakcjonujących relacji interpersonalnych.
Będzie także możliwość zadawania pytań.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Cel szkolenia: usprawnienie relacji interpersonalnych w tworzeniu odpowiedniego klimatu pracy szkoły.
- Słuchacz pozna zasady sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Słuchacz dowie się dlaczego umiejętności interpersonalne są ważne w życiu zawodowym, jak je rozwijać i które z nich są najważniejsze
- Słuchacz uzyska umiejętność odczytywania komunikatów niewerbalnych
- Słuchacz pozna warunki uzyskiwania kompromisów w sytuacjach trudnych
- Słuchacz uzyska umiejętność prowadzenia skutecznych negocjacji i asertywnych reakcji w kontaktach interpersonalnych
PROGRAM SZKOLENIA:
- Aktywne słuchanie – cechy dobrego słuchacza
- Kategorie komunikatów według T. Gordona
- Komunikacja niewerbalna.
- Strategie rozwiązywania konfliktów.
- Kategorie zachowań interpersonalnych
- Asertywność – przyjmowanie i wyrażanie krytyki
- Zasady prowadzenia negocjacji
- Style negocjowania
- Błędy negocjowania
- Komunikacja z rodzicem „trudnym”
- Komunikacja z uczniem „trudnym”
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy oraz wszyscy nauczyciele pracujący w szkole.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 3 godziny (180)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej;
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.