Gdzie jest guzik do motywacji uczniów?
Scenariusz szkolenia
Ważne!
Szkolenie prowadzone metodą warsztatową lub on-line. Pomoże nauczycielom poznać strategie podnoszące samoświadomość uczniów.
OPIS TEMATU:
Jak motywować uczniów do nauki? Jak sprawić żeby czuli ciekawość, satysfakcję i radość z nauki ? Co może zrobić nauczyciel dla siebie samego, aby mieć więcej pozytywnych emocji z własnej pracy? Rozwojowy warsztat „Gdzie jest guzik do motywacji?” to aktywne i pogłębione poszukiwania odpowiedzi na te pytania.
Nauczyciele i specjaliści będą mieli szanse przyjrzeć się czynnikom motywacyjnym, które są istotne w ich pracy, poszukać obszarów wpływu na motywację swoją i swoich uczniów. Podyskutują o najciekawszych ustaleniach z zakresu psychologii i neurodydaktyki i zastanowią się co z tych teorii warto wykorzystać w co dziennej pracy z uczniami.
A wszystko po to aby zwiększyć motywację wewnętrzną uczniów i własną.
O motywacje wewnętrznej mówimy wtedy, kiedy podejmujemy działania aby zaspokoić swoje potrzeby np. uczymy się o czymś bo to nas ciekawi, albo pracujemy bo mamy przekonanie o tym, że to co robimy jest ważne. W pracy nad motywacją wewnętrzną chodzi wiec o to, aby widzieć wartość i sens podejmowanych działań.
Po warsztacie nauczyciele będą wiedzieli jakich strategii użyć aby podnieść samoświadomość uczniów (świadomi wartości, celu i sensu nauki; własnych potencjałów i wyzwań), oddać im odpowiedzialność za własny proces uczenia się (sprawczość) oraz aby motywacja wewnętrzna uczniów była wysoka i przynosiła sukcesy , satysfakcję i radość.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy:
- Będą mogli pomóc uczniom znaleźć uczniom wiarygodną i zindywidualizowaną odpowiedzi na pytanie: Po co się uczyć?
- Zdobędą większa wiedzę z zakresu czynników motywacyjnych wpływających na sukces edukacyjny uczniów oraz satysfakcję osobistą
- Będą umieli dokonać autodiagnozy poziomu własnej motywacji, aby mieć więcej satysfakcji i radości z pracy
- Będą umieli wzmocnić u uczniów poczucia sprawczości w procesie uczenia się i motywacji wewnętrznej
- Będą mogli wykorzystać wiedzę o tym jak działa mozg, emocje i motywacja w procesie nauki
- Będą mieli gotowe pomysły, wskazówki i metody pracy z uczniami, zwiększające ich motywację wewnętrzną.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Poszukiwanie czynników motywujących i demotywujących w pracy nauczyciela oraz tych, na które mamy osobisty wpływ i takich, na które nie mamy wpływu (praca w zespołach metodą WORLD CAFE).
- Autodiagnoza własnych kotwic motywacyjnych z wykorzystaniem narzędzia KOTWICE SCHEINA.
- Jak zwiększać własną motywację – dyskusja grupowa (wnioski i refleksje) – lista dobrych praktyk.
- Poszukiwanie czynników wpływających na motywację uczniów: czynniki zewnętrzne i czynniki wewnętrzne (WORLD CAFE)
- Motywacja do nauki w świetle wiedzy z zakresu neurodydaktyki i psychologii emocji
- Model 4Mat
- Przygotowanie i omówienie plakatów „Planowanie procesu dydaktycznego i metod aktywizacji uczniów z wykorzystaniem wiedzy z zakresu: neurodydaktyki, cyklu Kolba oraz potrzeb psychologicznych i emocjonalnych” (praca zespołowa).
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli, wychowawców, specjalistów szkół
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut).
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.