Praca domowa uczniów po zmianach w przepisach prawa.
NOWOŚĆ !!!
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
W ostatnich latach toczyła się dyskusja na temat sensu zadawania prac domowych, a także tego, jaki mają wpływ na dobrostan ucznia. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 marca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 438) zostały wprowadzone istotne zmiany. Istotą tych zmian jest wprowadzenie rozwiązań polegających na niezadawaniu przez nauczycieli uczących w klasach I–III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych do wykonania przez ucznia w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Wyjątek w zakresie pisemnych prac domowych będą stanowiły ćwiczenia usprawniające motorykę małą, które będą obowiązkowe dla ucznia, a nauczyciel będzie mógł ustalić z nich ocenę. W klasach IV–VIII – zmiana dotyczy braku obowiązku wykonania przez uczniów pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych zadawanych przez nauczyciela do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych oraz nieocenianiu wykonania albo niewykonania tej pracy domowej przez ucznia. Podczas szkolenia dowiedzą się z Państwo, jakie są przykładowe rozwiązania i dobre praktyki przydatne w zadawaniu prac domowych zgodnie z wymogami rozporządzenia oraz jakie wnioski płyną z badań naukowych na temat prac domowych. Omówimy także różnorodne czynniki i strategie, wynikające z nich dla praktyki szkolnej.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Nauczyciel będzie wiedział, co mówi prawo oświatowe o zadawaniu prac domowych.
- Zada uczniom prace przemyślane i zgodne z rozporządzeniem.
- Będzie umiał przekazać rodzicom ideę nowych rozwiązań i włączyć ich do współpracy.
- Potrafi pokazać uczniom nowe rozwiązania w edukacji.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Analiza prawa oświatowego w sprawie zmian w zadawaniu pracy domowej.
- Co zamiast prac domowych?
- Sposoby oceny samodzielnej pracy najmłodszych uczniów.
- Włączenie rodziców uczniów klas I-III do pomocy w nauce swoim dzieciom.
- Przykłady prac domowych w kasach I-III.
- Nowe przepisy o pracach domowych w klasach IV-VIII.
- Jak oceniać zadania domowe w klasach starszych.
- Rola rodziców w nowej sytuacji prawnej.
- Omówienie wybranych badań dotyczących prac domowych.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów, nauczycieli szkół, przewodniczących zespołów nauczycielskich.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne(180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.