Jak pracować z „uczniem z dysleksją” - co powinien wiedzieć nauczyciel?
„Wystarczy, że dana jest nam szansa, byśmy mogli stać się, kim chcemy”.
(Jose Ortega y Gasset)
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Pod koniec XX wieku podczas Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy poddano analizie sytuacje w oświacie. Zastanawiano się nad kierunkami jej rozwoju i ustalono, że:
„Ze względów praktycznych systemy edukacji muszą być tworzone w taki sposób, aby zapewnić kształcenie dostosowane do większości dzieci i młodzieży, zawsze jednak będą istnieć grupy, które mają specjalne potrzeby i dla których trzeba wprowadzać specjalne rozwiązania.”
Wśród nich znajdują się uczniowie o specyficznych trudnościach w uczeniu się, tzn. tacy, którzy mają trudności w przyswajaniu treści nauczania, wynikające ze specyfiki ich funkcjonowania, czyli tzw. „uczniowie z dysleksją”
By pracować z każdym uczniem, również tym z „dysleksją”, nauczyciel powinien dostosować proces nauczania do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych.
Jak tego dokonać, by podejmowane działania były skuteczne?
Na to właśnie pytanie odpowiemy podczas spotkania.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Cele szkolenia – nauczyciele:
- dowiedzą się, jak rozpoznawać trudności uczniów,
- dowiedzą, jak funkcjonują uczniowie o specyficznych trudnościach w uczeniu się,
- potrafią wdrażać zalecenia zawarte w opinii,
- potrafią w bieżącej pracy z uczniem udzielić mu skutecznej pomocy,
- potrafią przygotować dla uczniów dostosowania na poszczególne oceny,
- dowiedzą się, jak oceniać uczniów z dysleksją, by motywować ich do nauki.
PROGRAM SZKOLENIA:
- „Specyficzne trudności w uczeniu się” – ich miejsce wśród specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
- Funkcjonowanie ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Obszary trudności edukacyjnych na różnych zajęciach.
- Jak czytać opinię i wdrażać zalecenia podczas zajęć lekcyjnych?
- Planowanie wsparcia dla ucznia z dys… na różnych przedmiotach.
- Jak oceniać uczniów o specyficznych trudnościach, by wspierać ich rozwój?
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół i placówek
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.