Rola oceniania i oceny w procesie dydaktycznym.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Ocenianie edukacyjnych osiągnięć ucznia stanowi dość duże wyzwanie dla każdego, szczególnie początkującego nauczyciela. Często zadajemy sobie pytanie: Jak oceniać? Czy stosować wyłącznie ocenianie kryterialne, czy społeczo-wychowawcze, wspierające rozwój ucznia? Wielość funkcji, jakie pełni ocena sugeruje, iż oba sposoby oceniania powinny występować obok siebie. Proponowane zajęcia mają na celu przypomnienie i uporządkowanie informacji na temat szeroko rozumianego procesu oceniania, a także ułatwią przekazanie wybranych zagadnień uczniom i zainteresowanym rodzicom.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnicy szkolenia uporządkują posiadaną wiedzę na temat aktów prawnych regulujących ocenianie.
- Słuchacze wymienią cele oceniania.
- Nauczyciele przeanalizują, odnosząc do sytuacji dydaktycznych funkcje oceny.
- Scharakteryzują błędy, które mogą pojawić się podczas oceniania uczniów.
- Poznają zasadę konstruowania i sposoby udzielania informacji zwrotnej.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Akty prawne regulujące proces oceniania uczniów.
- Cele oceniania.
- Funkcje oceny.
- Ocenianie jako ważny czynnik motywujący ucznia.
- Błędy w procesie oceniania.
- Komunikowanie wyników oceniania.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy i nauczyciele wszystkich typów szkół.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.