Prawa i obowiązki nauczycieli w świetle aktualnych przepisów. Komunikacja i zarządzanie a mobbing w środowisku pracy.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Prawa i obowiązki nauczycieli nie są zebrane w jednym akcie prawnym, co zapewne znacznie utrudnia ich zapamiętanie. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość przypomnienia sobie podstawowych praw i obowiązków określonych w przepisach prawa oświatowego.
Zostaną przedstawione wybrane zagadnienia dotyczące stylów komunikowania się pracowników między sobą, ale też w relacjach z przełożonym.
Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani ze zjawiskiem mobbingu w świetle Kodeksu pracy i wyroków sądowych, charakterystycznymi objawami i skutkami mobbingu, sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych, w tym komunikowania się w sposób asertywny.
Zostaną omówione przykłady, które są często mylone z mobbingiem.
Będzie możliwość zadawania pytań.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Cele:
- zapoznanie z prawami i obowiązkami nauczyciela
- poznanie sposobów komunikowania się w zakładzie pracy
- poznanie sposobów reagowania w sytuacjach trudnych, w tym w sposób asertywnych (technik asertywnej reakcji)
- poznanie przyczyn, objawów i sposobów radzenia sobie w sytuacji mobbingu
PROGRAM SZKOLENIA:
- Prawa i obowiązki nauczycieli
- O mobbingu w Kodeksie pracy i wyrokach sądowych
- Jakie kryteria powinny być spełnione, aby świadczyły o mobbingu?
- Płaszczyzny mobbingu – skutki mobbingu dla jednostki i zakładu pracy
- Środki prawne ograniczające mobbing
- Kiedy działania pracodawcy nie są mobbingiem?
- Asertywność – wybrane techniki
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół i przedszkoli
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 3 godziny (180)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.