Zasady wprowadzania danych do Systemu Informacji Oświatowej (SIO) w roku szkolnym 2020/21.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Na zajęciach pokażemy Państwu:
- zasady wprowadzania danych do Systemu Informacji Oświatowej (SIO) zgodnie ze zmianami w prawie,
- techniczne wymogi dotyczące sposobów wprowadzania danych do SIO;
- terminy wprowadzania danych do SIO
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Celem zajęć jest dostarczenie informacji na temat skutecznego i zgodnego z prawem wykonywania zadań związanych z funkcjonowaniem Systemu Informacji Oświatowej
Po szkoleniu uczestnik:
- wie jakie zadania stoją przed szkołą/placówką wynikające z realizacji obowiązków statystycznych;
- potrafi właściwie wprowadzać dane do poszczególnych modułów SIO; potrafi stosować w praktyce zasady ochrony danych osobowych;
- rozumie znaczenie rzetelnej informacji;
PROGRAM SZKOLENIA:
- Wstęp – podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (tj. Dz. U. z 2018 r. poz.1900, 2245; z 2019 r. poz.60,1287 )
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie procedury przyznawania danych dostępowych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz. U. poz. 1399)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie procedury przyznawania danych dostępowych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz. U. poz. 1557)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz. U. poz. 1663)
- Procedury związane z funkcjonowaniem SIO:
- Rejestracja szkoły/placówki w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych; zakresy danych i procedury,
- Procedury związane z uprawnieniami do dostępu do bazy danych SIO (składanie wniosków o udzielenie upoważnienia, cofanie upoważnień, przedłużanie upoważnień),
- Rejestracja oddziałów podstawowych, dodatkowych i łączonych,
- Wprowadzanie danych do modułu UCZEŃ: dane identyfikacyjne, procedura potwierdzania tożsamości, dane dziedzinowe (dane dotyczące obowiązku szkolnego i obowiązku wychowania przedszkolnego, orzeczenia i opinie, miejsce zamieszkania, przypisanie do oddziału, wypadki, udział w zajęciach dodatkowych),
- Wprowadzanie danych do modułu NAUCZYCIEL: dane identyfikacyjne, procedura potwierdzenia tożsamości, dane dziedzinowe (umowa o pracę , stopień awansu zawodowego, wynagrodzenie, nieobecność w pracy, staż pracy, obowiązki, pensum, prowadzenie zajęć dodatkowych, wykształcenie, uprawnienia do prowadzenia zajęć),
- Wprowadzanie danych do modułu DANE ZBIORCZE: (infrastruktura, tereny sportowe, wyposażenie, pomieszczenia, zatrudnienie pracowników na stanowiskach niepedagogicznych, żywienie i dożywianie, zajęcia wdż, zajęcia świetlicowe, biblioteka, pomoc psychologiczno-pedagogiczna),
- Terminy wprowadzania danych do SIO.
- Aspekty techniczne związane z wprowadzeniem danych do SIO:
- Instalacja przeglądarki na komputerze,
- Sposoby wprowadzania danych.
- Praktyczne aspekty gromadzenia danych w zmodernizowanym SIO w poszczególnych modułach:
- Wprowadzanie danych do poszczególnych modułów programu,
- Modyfikacja danych wprowadzonych,
- Postępowanie z osobami niezweryfikowanymi.
- Podsumowanie:
- Odpowiedzi na pytania,
- Bazy wiedzy na temat SIO
- Wsparcie merytoryczne i techniczne dla uczestników poprzez kontakt e-mailowy z wykładowcą w ciągu 1 miesiąca od daty szkolenia
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, wicedyrektorów, sekretarzy szkół/przedszkoli/placówek oświatowych.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs za naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa 9.00-13.00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.