Zadania wicedyrektora szkoły w kontekście przepisów prawa oświatowego i prawa pracy.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się z zasadami uśredniania pensum oraz przyznawania i rozliczania godzin ponadwymiarowych nauczycieli, a także godzin nadliczbowych pracowników administracji i obsługi. Zostaną przedstawione systemy czasu pracy i zasady organizacji pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach samorządowych, w tym planowanie i udzielanie urlopów pracowniczych. Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z zasadami organizacji pracy szkoły, w tym organizacją zajęć dodatkowych, dyżurów i zastępstw.
Poruszony zostanie istotny aspekt współpracy wicedyrektora z dyrektorem, tj. lojalności wobec szefa.
Będzie możliwość zadawania pytań.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- zapoznanie z przepisami prawa oświatowego i prawa pracy w kontekście tematyki szkolenia – uśrednienie pensum, różne pensum w okresach roku szkolnego, czas pracy
- przedstawienie praw i obowiązków nauczycieli oraz pracowników samorządowych wynikających z przepisów dotyczących czasu pracy
- przedstawienie zasad organizacji pracy w kontekście wymogów i przepisów bhp
PROGRAM SZKOLENIA:
- Rozliczanie godzin ponadwymiarowych – różne pensum w różnych okresach roku szkolnego
- Zasady rozliczania godzin nadliczbowych pracowników obsługi, koordynacja organizacji pracy pracowników obsługi
- Urlopy pracownicze
- Organizacja zastępstw, dyżurów w czasie przerw (bhp)
- Organizacja zajęć dodatkowych
- Lojalność wobec szefa
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla wicedyrektorów szkół/zespołów i przedszkoli.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny (240)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.