Zachowania trudne u dzieci w wieku przedszkolnym.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Zachowania trudne u dzieci w wieku przedszkolnym są tematem często poruszanym wśród środowisk pedagogicznych, ale i nie tylko. Co raz częściej spotykamy się z faktem, że rośnie liczba dzieci z całościowym zaburzeniem rozwojowym oraz z innymi problemami emocjonalnymi, których zachowanie odbiega od przyjętych norm.
Szkolenie wyposaży nauczycieli w podstawową wiedzę dotyczącą przyczyn zachowań trudnych oraz skutecznych metod pracy z dziećmi przejawiającymi trudne zachowania.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Uczestnicy po szkoleniu:
- Znają przyczyny trudnych zachowań u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Znają charakterystykę dziecka z autyzmem i Zespołem Aspergera.
- Znają podstawy funkcjonalnej analizy zachowań.
- Znają strategie, metody i sposoby pracy z dziećmi przejawiającymi trudne zachowania
PROGRAM SZKOLENIA:
- Przyczyny zachowań trudnych u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Krótka charakterystyka dziecka z autyzmem, Zespołem Aspergera.
- Podstawy funkcjonalnej analizy zachowania (ABC).
- Sposoby zapobiegania trudnym zachowaniom u dzieci.
- Strategie i metody pracy z dziećmi przejawiającymi trudne zachowania.
- Skuteczne sposoby reagowania w sytuacji wystąpienia trudnych zachowań u dziecka.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy oraz wszyscy nauczyciele pracujący w szkole.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 3 godziny (180 minut)
Liczba uczestników: do 36 osób (w przypadku małych szkół istnieje możliwość łączenia)
INFORMACJE DODATKOWE:
Dyrektor szkoły i każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiały i zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Od Państwa oczekujemy przygotowanej sali, w której można wyświetlić pokaz slajdów.