Wicedyrektor liderem ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej w szkole/placówce. Sprawne przeprowadzenie, opracowanie wyników i realizacja wniosków.
Scenariusz szkolenia
Ważne!
Podczas szkolenia otrzymacie Państwo liczne projekty ewaluacji, w tym dotyczące ewaluacji pracy zdalnej, oraz przykładowe ankiety.
OPIS TEMATU:
Zbliża się zakończenie roku szkolnego 2020/21. Powoli zaczniemy podsumowywać nasze działania w zakresie nadzoru. Będziemy przedstawiać radzie pedagogicznej wyniki i wnioski z ewaluacji wewnętrznej. Pracując zdalnie nie zawsze mogliśmy zrealizować zadania, które wpisaliśmy do planu nadzoru. Nikt jednak nie zwalnia dyrektora z ich realizacji.
Dlatego podczas szkolenia podpowiemy jak sprawnie przeprowadzić ewaluację wewnętrzną – nawet jeszcze teraz w maju. Przedstawimy gotowe projekty ewaluacji wewnętrznej, narzędzia do badań. Omówimy propozycję opracowania wyników i wniosków mających podnosić jakość pracy szkoły/placówki.
Postaramy się pomóc dyrektorom w realizacji tego ważnego zadania, w sposób sprawny i zgodny z przepisami prawa. Serdecznie zapraszamy.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnicy wiedzą jak krok po kroku przeprowadzić ewaluację wewnętrzną.
- Potrafią opracować projekt ewaluacji dotyczący zagadnień ewaluowanych w placówce.
- Wiedzą w jaki sposób przełożyć wyniki i wnioski na zadania do realizacji oraz ocenić ich efektywność.
- Poznają procedury ewaluacji zewnętrznej i potrafią wypromować działania szkoły.
- Dowiedzą się, jak nadzór wicedyrektora i dyrektora nad ewaluacją wewnętrzną i zewnętrzną może przyczynić się do podniesienia jakości pracy szkoły oraz trwałych zmian w jej funkcjonowaniu.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. EWALUCJA WEWNĘTRZNA
- Omówienie głównych założeń dotyczących ewaluacji wewnętrznej:
a) pojęcie ewaluacji
b) ewaluacja w prawie oświatowym.
c) główne zadania dotyczące sprawnej ewaluacji. - Etapy ewaluacji.
a) planowanie ewaluacji
b) realizacja
c) podsumowanie - Budowa projektu, harmonogramu i raportu ewaluacji – szczegółowa analiza.
- Omówienie wymagań wobec szkół i placówek zawartych w rozporządzeniu MEN (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2198)
- Przedstawienie projektów ewaluacji do wymagań zawartych w rozporządzeniu, kierunków polityki oświatowej państwa oraz innych zagadnień istotnych dla szkoły.
- Metody, techniki i narzędzia –przykładowe rozwiązania.
- Opracowanie wyników ewaluacji wewnętrznej.
- Przełożenie wyników i wniosków z ewaluacji wewnętrznej na zadania do realizacji – propozycje różnych rozwiązań.
II. EWALUACJA ZEWNĘTRZNA
- Omówienie głównych założeń ewaluacji zewnętrznej.
- Analiza przykładowych narzędzi do ewaluacji zewnętrznej.
- Rola wicedyrektora i nauczycieli w podniesieniu jakości pracy szkoły oraz trwałych zmian w jej funkcjonowaniu.
ADRESACI SZKOLENIA:
Wicedyrektorzy, dyrektorzy, nauczyciele, liderzy zespołów nauczycielskich.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs za naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa 9.00-13.00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej;
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.