Rozwój umiejętności komunikacyjnych przedszkolaka.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u przedszkolaka jest niezwykle istotne, ponieważ stanowi fundament dla jego przyszłego rozwoju społecznego, emocjonalnego i akademickiego. Umiejętności komunikacyjne, takie jak mówienie, słuchanie i rozumienie języka, są podstawą dla rozwijania bardziej zaawansowanych umiejętności językowych. Dzieci, które mają dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne, są lepiej przygotowane do nauki czytania i pisania w szkole. Dzieci, które potrafią skutecznie komunikować się z rówieśnikami i dorosłymi, łatwiej nawiązują i utrzymują relacje społeczne. Umiejętność wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb w sposób zrozumiały pomaga dzieciom w interakcjach z innymi, co z kolei buduje ich pewność
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Nauczyciele:
- Zrozumieją związek rozwoju psychomotorycznego z mową dziecka.
- Poznają najczęściej występujące trudności w komunikowaniu się dzieci w wieku przedszkolnym.
- Dowiedzą się jaka jest różnica między profilaktyką logopedyczną a terapią logopedyczną.
- Poznają twórcze metody stymulujące rozwój mowy dziecka.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Czynniki wpływające na rozwój mowy dziecka.
- Rola nauczyciela w prawidłowym rozwoju mowy.
- Współpraca z rodzicami, logopedą.
- Ćwiczenia słuchowe, logo rytmika, zabawy sensoplastyczne
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów i nauczycieli przedszkoli.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej. Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online pytania na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.