Rozwój umiejętności komunikacyjnych przedszkolaka.

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u przedszkolaka jest niezwykle istotne, ponieważ stanowi fundament dla jego przyszłego rozwoju społecznego, emocjonalnego i akademickiego. Umiejętności komunikacyjne, takie jak mówienie, słuchanie i rozumienie języka, są podstawą dla rozwijania bardziej zaawansowanych umiejętności językowych. Dzieci, które mają dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne, są lepiej przygotowane do nauki czytania i pisania w szkole. Dzieci, które potrafią skutecznie komunikować się z rówieśnikami i dorosłymi, łatwiej nawiązują i utrzymują relacje społeczne. Umiejętność wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb w sposób zrozumiały pomaga dzieciom w interakcjach z innymi, co z kolei buduje ich pewność

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

Nauczyciele:

  1. Zrozumieją związek rozwoju psychomotorycznego z mową dziecka.
  2. Poznają najczęściej występujące trudności w komunikowaniu się dzieci w wieku przedszkolnym.
  3. Dowiedzą się jaka jest różnica między profilaktyką logopedyczną a terapią logopedyczną.
  4. Poznają twórcze metody stymulujące rozwój mowy dziecka.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Czynniki wpływające na rozwój mowy dziecka.
  2. Rola nauczyciela w prawidłowym rozwoju mowy.
  3. Współpraca z rodzicami, logopedą.
  4. Ćwiczenia słuchowe, logo rytmika, zabawy sensoplastyczne

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów i nauczycieli przedszkoli.

WARUNKI SZKOLENIA:

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej. Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online pytania na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.