Kompetencje XXI wieku - koncepcja 4K
„ Możemy przygotować dzieci do egzaminów lub do życia.”
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Dynamiczne przemiany cywilizacyjne, jakich jesteśmy świadkami, stawiają przed systemem kształcenia nowe wymagania. Dzisiejsi uczniowie kilka razy w swoim życiu zmienią zawód, dlatego będą potrzebowali różnorodnych umiejętności.
W szybko zmieniającym się społeczeństwie celem kształcenia nie jest już jedynie zapamiętywanie informacji i zdobywanie wiedzy, ale nauka pracy w zespole, nauka „uczenia się” i zasady DI (Destination Imagination): współpraca, myślenie krytyczne i twórcze rozwiązywanie problemów.
Konieczne jest kształtowanie takich kompetencji, które dadzą uczniom szansę na odniesienie w życiu sukcesu. Są to kompetencje, które określa się mianem 4K: krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja i kooperacja.
Kluczowe zatem wydaje się uczenie uczenia się, które pozwoli na utrzymanie wysokiego poziomu kompetencji i dostosowanie się do wymagań otoczenia.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- poznają rolę i znaczenie kształtowania czterech kompetencji w pracy z uczniami;
- poznają przykładowe narzędzia do identyfikacji i selekcji informacji;
- dowiedzą się, jak rozwijać wśród uczniów kreatywność;
- będą umieli wykorzystać wybrane narzędzia do budowania skutecznej komunikacji;
- potrafią motywować uczniów do efektywnej współpracy.
PROGRAM SZKOLENIA:
- 4K wśród kompetencji kluczowych – ich rola i znaczenie w edukacji i na rynku pracy.
- Koncepcja 4K czyli rozwój najmniej skomputeryzowanych umiejętności.
- Krytyczne myślenie – zdolności, które umożliwiają rozwiązywanie problemów.
- Kreatywność – umiejętności sprzyjające poszukiwaniu nowych rozwiązań.
- Skuteczna komunikacja – przykładowe techniki i metody .
- Kooperacja – postawy i wartości moralne źródłem efektywnej współpracy.
- W jaki sposób wspierać rozwój czterech kompetencji podczas pracy z uczniami? – na wybranych przykładach.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy przedszkoli, szkół, specjaliści, wychowawcy, nauczyciele
WARUNKI SZKOLENIA:
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń