Jak pozyskać uwagę ucznia?
Rzecz o uwadze, pamięci i motywacji, czyli jak sensownie wykorzystać czas na lekcji.
Nowość !!!
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Wprowadzone od 1 września 2024 roku zmiany zakresu i kształtu podstawy programowej mają na celu uwolnienie czasu na lekcji, by można było stosować interesujące metody i wspierać w ten sposób proces uczenia się uczniów i uczennic. Zadaniem szkoły jest uczyć uczenia się – by uczniowie i uczennice nabyli tę ważną kompetencję, która będzie towarzyszyła im przez całe życie.
Proponowane szkolenie podchodzi do zagadnienia w sposób praktycznie wykorzystujący wiedzę z zakresu neurodydaktyki, zawiera konkretne materiały skierowane do nauczycieli i do uczniów – czyli opis procesu, metod i technik sprzyjających uczeniu się uczniów w szkole i poza szkołą oraz przykłady ich zastosowania. Koncentruje się na pracy z uwagą i motywacją.
Szkoła i uczeń nie powinni rozchodzić się w sprawach zasadniczych.
Doskonale wiemy, że umiejętność uczenia się jest potrzebna człowiekowi przez całe ich życie – tak, jak jest potrzebna nam – zatem pracujmy nad tą ważną kompetencją!
Zachęcamy do udziału w tym szkoleniu!
W czasie spotkania każdy z uczestników otrzyma bogaty materiał do wykorzystania w swojej praktyce pedagogicznej, w tym materiał skierowany bezpośrednio do uczniów oraz szeroki zestaw bibliograficzny.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Uczestnicy szkolenia wzbogaca swoja wiedzę i warsztat metodyczny:
- Utrwalą wiedzę na temat neurobiologicznych podstaw uczenia się – skoncentrują się na procesie uczenia się uczniów i warunków, w których ten proces przebiega skutecznie.
- Zwrócą uwagę na sposoby/warunki pobudzania motywacji wewnętrznej do uczenia się.
- Przeanalizują i wykorzystają przykłady metod sprawdzonych w praktyce.
- Przećwiczą stosowanie mnemotechnik.
- Przemyślą sposób planowania pracy dydaktycznej i konieczność bazowania na aktualnej wiedzy o tym, jak uczy się mózg.
- Uświadomią sobie znaczenie diagnozy zespołu i ucznia/uczennicy pod kątem typów sensorycznych dla trafnego wyboru metod i organizacji pracy na lekcji.
- Zauważą powiązanie zagadnienia z zapisami obowiązującego prawa oświatowego.
- Przeanalizują wpływ metody na indywidualizację pracy z uczniem/uczennicą.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się. Praca z uwagą, pamięcią i motywacją ucznia.
- Opis metod sprzyjających uczeniu się i przykłady ich zastosowania – do wykorzystania przez nauczyciela.
- Uwagi o skutecznym uczeniu się i motywacji – do wykorzystania przez uczniów.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół każdego typu.
WARUNKI SZKOLENIA:
Szkolenie w trybie online trwa 3 godz. (180 min.). Istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia on-line i w formie stacjonarnej wcześniejszym uzgodnieniu.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Przygotowane materiały zawierają część dla nauczyciela i część dla ucznia (te elementy może wykorzystać nauczyciel w pracy nad uczeniem uczenia się)
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.