Jak pozyskać uwagę ucznia?
Rzecz o uwadze, pamięci i motywacji, czyli jak sensownie wykorzystać czas na lekcji.
Nowość !!!

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

Wprowadzone od 1 września 2024 roku  zmiany  zakresu i kształtu podstawy programowej mają na celu uwolnienie czasu na lekcji, by można było stosować interesujące metody i wspierać w ten sposób proces uczenia się uczniów i uczennic.  Zadaniem szkoły jest uczyć uczenia się – by uczniowie i uczennice nabyli tę ważną kompetencję, która będzie  towarzyszyła im przez całe życie.

Proponowane szkolenie podchodzi do zagadnienia w sposób praktycznie wykorzystujący  wiedzę z zakresu neurodydaktyki,  zawiera konkretne  materiały skierowane do nauczycieli i do uczniów – czyli opis procesu,  metod i technik sprzyjających uczeniu się uczniów w szkole i poza szkołą oraz przykłady ich zastosowania. Koncentruje się na pracy z uwagą i motywacją.

Szkoła i uczeń nie powinni rozchodzić się w sprawach zasadniczych.
Doskonale wiemy, że umiejętność uczenia się jest potrzebna człowiekowi przez całe ich życie – tak, jak jest potrzebna nam – zatem pracujmy nad tą ważną kompetencją!

Zachęcamy do udziału w tym szkoleniu!
W czasie spotkania każdy z uczestników otrzyma bogaty materiał do wykorzystania w swojej praktyce pedagogicznej, w tym materiał skierowany bezpośrednio do uczniów oraz szeroki zestaw bibliograficzny.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

Uczestnicy szkolenia wzbogaca swoja wiedzę i warsztat metodyczny:    

  1. Utrwalą wiedzę na temat neurobiologicznych podstaw uczenia się – skoncentrują się na procesie uczenia się uczniów i warunków, w których ten proces przebiega skutecznie.
  2. Zwrócą uwagę na sposoby/warunki pobudzania motywacji wewnętrznej do uczenia się.
  3. Przeanalizują i wykorzystają przykłady metod sprawdzonych w praktyce.
  4. Przećwiczą stosowanie mnemotechnik.
  5. Przemyślą sposób planowania pracy dydaktycznej i konieczność bazowania na aktualnej wiedzy o tym, jak uczy się mózg.
  6. Uświadomią sobie znaczenie diagnozy zespołu i ucznia/uczennicy pod kątem typów sensorycznych dla trafnego wyboru metod i organizacji pracy na lekcji. 
  7. Zauważą powiązanie zagadnienia z zapisami obowiązującego  prawa oświatowego.
  8. Przeanalizują wpływ metody na indywidualizację pracy z uczniem/uczennicą.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się. Praca z uwagą, pamięcią  i motywacją ucznia.
  2. Opis metod sprzyjających uczeniu się i przykłady ich zastosowania – do wykorzystania przez nauczyciela.
  3. Uwagi o skutecznym uczeniu się i motywacji – do wykorzystania przez uczniów.

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół każdego typu.

WARUNKI SZKOLENIA:

Szkolenie w trybie online trwa 3 godz. (180 min.). Istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia on-line i w formie stacjonarnej wcześniejszym uzgodnieniu.

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Przygotowane materiały zawierają część dla nauczyciela i część dla ucznia (te elementy może wykorzystać nauczyciel w pracy nad uczeniem uczenia się)
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.