NOWOŚĆ!
Szkolenie dla dyrektorów: Łagodzenie konfliktów metodą na zintegrowany zespół.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Współczesne przywództwo edukacyjne wymaga liderów dobrze zarządzających placówką, ale też ludźmi, którzy w niej pracują. Dyrektor który potrafi budować bezpieczną atmosferę opartą na szacunku i zaufaniu, wie jak odpowiednio modelować zachowania nauczycieli poprzez właściwą komunikację i asertywną postawę sprzyjającą rozwiązywaniu trudnych spraw i motywowaniu do wzajemnej współpracy.
Taki dyrektor może liczyć nie tylko na sukces edukacyjny i wychowawczy placówki, ale może też czerpać z własnej pracy przyjemność obniżającą poziom stresu i wypalenia zawodowego.
Niniejsze szkolenie poświęcone będzie wzmocnieniu niektórych kompetencji psychospołecznych przybliżających do lepszego zarządzania personelem.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Uczestnik szkolenia:
- zrozumie, co kryje się pod pojęciem EQ i dlaczego jest ona ważnym zasobem dyrektora
- pogłębi rozumienie emocji i ich wpływu na zachowania własne i innych ludzi
- uświadomi sobie znaczenie i genezę różnorodnych przekonań i potrzeb oraz ich wpływu na osobnicze zachowania
- dokona refleksji związanych z dynamiką rozwojową rady pedagogicznej, którą zarządza
- pozna wyniki badań związanych z motywowaniem pracowników i angażowaniem ich do współpracy
- dowie się, jak deeskalować konflikty wśród nauczycieli i skutecznie nimi zarządzać
- podniesie własne umiejętności komunikacyjne przenoszące się na budowanie asertywnych relacji międzyludzkich.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Dyrektor to nie tylko organizator – dlaczego inteligencja emocjonalna jest ważną cechą lidera?
- Pojawiają się trudne emocje… – dlaczego niektórych ludzi tak trudno jest zrozumieć?
- Aby dobrze się razem pracowało – jak osobiste potrzeby nauczycieli uwzględniać w budowaniu współpracującego zespołu?
- Wyzwolić energię nauczycieli – czym jest motywacja?
- Konflikty są nieuniknione – jak zarządzać konfliktem i skutecznie go deeskalować?
- Mówić to nie to samo, co porozumiewać się – w jaki sposób doskonalić umiejętności komunikacyjne?
- Kluczowe słowo: szacunek – co warunkuje sukcesy osobiste i zespołowe we wzajemnej współpracy?
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów szkół i placówek.
WARUNKI SZKOLENIA:
Szkolenie w trybie online trwa od 9.00 do 13.00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.