Sprawne i skuteczne podsumowanie nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2024/25, ustalenie wniosków i opracowanie rekomendacji.
Ósme szkolenie z cyklu „Szkoła wicedyrektorów 2024/25”
Ważne!
Podczas szkolenia skierowanego do dyrektorów i wicedyrektorów przedstawione zostaną przykładowe wnioski z poszczególnych form nadzoru, sposoby ich realizacji oraz opracowane wzory sprawozdań niezbędnych do podsumowania roku szkolnego 2024/25 a także przykładowe uchwały w sprawie realizacji wniosków z nadzoru.
OPIS TEMATU:
Koniec roku szkolnego to oprócz oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów czas analiz i podsumowań. Dyrektor i wicedyrektor realizują zadania z nadzoru i do 31 sierpnia danego roku szkolnego przedstawiają radzie pedagogicznej wyniki i wnioski z realizacji zadań. Dyrektor omawia realizację poszczególnych form nadzoru, a rada pedagogiczna podejmując stosowną uchwałę ustala sposób realizacji przedstawionych wniosków, mających na celu podnoszenie jakości pracy szkoły.
Podczas szkolenia przedstawimy różne propozycje dotyczące wniosków z nadzoru, opracowania rekomendacji, ciekawe przykłady sprawozdań, podsumowujących realizacje zadań z nadzoru. Wskażemy dyrektorowi, które zadania zapewnią wysoką jakość pracy szkoły, a które wymagają doskonalenia. Jak zbudować uchwałę w sprawie ustalenia sposobu realizacji wniosków z nadzoru dyrektora i organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Serdecznie zapraszamy.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik szkolenia wie, jak dokonać analizy zadań ujętych w planie nadzoru i ocenić ich realizację.
- Potrafi sformułować wnioski z nadzoru i rekomendacje do pracy w nowym roku szkolnym.
- Wie, jak poprawnie opracować sprawozdanie z realizacji planu nadzoru za rok szkolny 2024/25.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Krótkie przypomnienie zadań dyrektora i kadry kierowniczej dotyczące realizacji planu nadzoru.
- Kontrola przestrzegania przepisów prawa – wnioski i rekomendacje.
- Kontrola przebiegu procesów kształcenia i wychowania w szkole – ustalenie wniosków.
- Ocena efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły -wnioski i rekomendacje.
- Wnioski i rekomendacje dotyczące wspomagania nauczycieli.
- Omówienie zajęć obserwowanych przez dyrektora i wicedyrektora – przedstawienie wniosków i ustalenie rekomendacji.
- Informacja o działalności szkoły – przedstawienie propozycji.
- Omówienie przykładowych sprawozdań z nadzoru pedagogicznego – nowe rozwiązania.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół/zespołów.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny (240)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.