Mix edukacyjny: jak łączyć technologie i tradycję w nauczaniu języków obcych.

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

Nauka języków obcych jest kluczowym elementem edukacji, a efektywne metody nauczania mogą znacząco zwiększyć zaangażowanie i sukcesy uczniów. W dobie cyfryzacji, nauczyciele mają dostęp do szerokiej gamy narzędzi, zarówno technologicznych, jak i analogowych, które mogą wzbogacić proces nauczania. Integracja technologii z tradycyjnymi metodami dydaktycznymi pozwala na stworzenie dynamicznego i interaktywnego środowiska, które sprzyja efektywnej nauce języka. Takie podejście umożliwia uczniom praktyczne zastosowanie języka w różnych kontekstach, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz motywuje ich do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.

Celem tego szkolenia jest przedstawienie nauczycielom różnorodnych narzędzi, które mogą wykorzystać w nauczaniu języków obcych. Szkolenie skupi się na praktycznych rozwiązaniach, które ułatwiają rozwijanie umiejętności językowych, wzbogacają słownictwo i poprawiają płynność mówienia, czytania i pisania.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

  1. Uczestnicy poznają korzyści płynące z wykorzystania zarówno technologicznych, jak i analogowych narzędzi w nauczaniu języków obcych.
  2. Zdobędą umiejętność integrowania narzędzi cyfrowych z tradycyjnymi metodami dydaktycznymi.
  3. Nauczą się, jak wykorzystać technologie do tworzenia interaktywnych i angażujących lekcji języka obcego.
  4. Poznają techniki wspierające rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów.
  5. Zrozumieją, jak różnorodne narzędzia mogą wspierać indywidualizację nauczania i dostosowywanie materiałów do potrzeb uczniów.
  6. Dowiedzą się, jak wprowadzać innowacyjne metody w nauczaniu gramatyki, słownictwa oraz rozwijaniu umiejętności mówienia, czytania i pisania.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Wprowadzenie do nowoczesnych metod nauczania języków obcych – korzyści z integracji technologii i metod analogowych w procesie edukacyjnym.
  2. Narzędzia technologiczne w nauczaniu języka obcego:
    • Aplikacje mobilne – jak wykorzystać je w codziennych lekcjach.
    • Platformy e-learningowe – tworzenie interaktywnych ćwiczeń i quizów.
    • Zasoby multimedialne – wykorzystanie autentycznych materiałów do nauki słuchania i rozumienia.
    • Narzędzia komunikacyjne – organizacja zdalnych konwersacji i wymian językowych.
  3. Analogowe metody wspierające naukę języka:
    • Flashcards i karty słownictwa – tradycyjne metody zapamiętywania słów.
    • Gry planszowe i gry językowe – angażujące formy nauki w grupach.
    • Karty dialogowe i scenariusze konwersacyjne – praktyczne ćwiczenia mówienia.
    • Czytanki, książki i czasopisma – wspieranie rozwoju umiejętności czytania i rozumienia tekstu pisanego. 
  1. Integracja narzędzi technologicznych i analogowych:
    • Tworzenie spójnych scenariuszy lekcji, które wykorzystują zarówno technologie, jak i tradycyjne materiały.
    • Przykłady zadań i projektów, które łączą podejście cyfrowe i analogowe.
    • Strategie różnicowania nauczania – dostosowywanie narzędzi do różnych stylów uczenia się uczniów.
  2. Motywowanie i angażowanie uczniów – techniki, które zwiększają zainteresowanie nauką języka, wspierają kreatywność i aktywne uczestnictwo.
  3. Etyka i prywatność w nauczaniu online – jak chronić dane uczniów i dbać o bezpieczeństwo podczas korzystania z narzędzi cyfrowych.
  4. Refleksja i ewaluacja – ocena efektywności zastosowanych metod i narzędzi, dyskusja nad wyzwaniami i dobrymi praktykami.

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli języków obcych na różnych poziomach edukacyjnych, którzy chcą wzbogacić swoje metody dydaktyczne, zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz poprawić efektywność nauczania poprzez wykorzystanie różnorodnych narzędzi technologicznych i analogowych.

WARUNKI SZKOLENIA:

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut).
Liczba uczestników: do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń.
Forma: szkolenie stacjonarne lub online, w zależności od preferencji.

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu oraz materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.
Możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełnią ankietę ewaluacyjną, która pomoże w ocenie skuteczności kursu i dostosowaniu przyszłych szkoleń do potrzeb nauczycieli.