Szkoła Jutra: Technologia i relacje w pracy z uczniem.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Współczesna szkoła potrzebuje równowagi między nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi a tradycyjnymi metodami budowania relacji. Technologia może wspierać współpracę, komunikację i kreatywność uczniów, ale równie ważne są proste, bezpośrednie działania, które rozwijają zaufanie i poczucie wspólnoty.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają zarówno rozwiązania cyfrowe, jak i zestaw metod „analogowych”, które razem tworzą spójny warsztat nowoczesnego nauczyciela.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Uczestnik:
- Zna rolę technologii cyfrowych w aktywizowaniu i angażowaniu uczniów oraz potrafi unikać ich nadmiaru.
- Potrafi wykorzystać narzędzia cyfrowe do wspierania uczniów mniej aktywnych w klasie.
- Zna i stosuje analogowe metody oraz ćwiczenia rozwijające współpracę, empatię i relacje w grupie.
- Umie planować zajęcia dydaktyczne i wychowawcze w oparciu o równowagę między technologią a interakcją bezpośrednią.
- Prezentuje postawę otwartości na nowe metody pracy oraz refleksyjnego podejścia do własnej praktyki nauczycielskiej.
PROGRAM SZKOLENIA:
BLOK 1: Technologia w służbie współpracy i komunikacji (90 minut)
- Rola narzędzi cyfrowych w aktywizowaniu uczniów i budowaniu ich zaangażowania.
- Technologia jako przestrzeń do wymiany pomysłów, pracy w grupie i wspólnego tworzenia.
- Sposoby na wykorzystanie rozwiązań cyfrowych do wspierania uczniów mniej aktywnych w tradycyjnej klasie.
- Jak zachować balans i uniknąć nadmiaru technologii w procesie edukacyjnym.
BLOK 2: Analogowa narzędziówka do budowania relacji (80 minut)
- Znaczenie bezpośredniego kontaktu i rozmowy w kształtowaniu więzi w klasie.
- Ćwiczenia integracyjne i proste aktywności rozwijające zaufanie, współpracę i empatię.
- Metody pracy w kręgu, burze mózgów, dyskusje i zadania zespołowe.
- Projektowanie zajęć (przedmiotowych i wychowawczych), w których kluczową rolę odgrywa interakcja „twarzą w twarz”.
PODSUMOWANIE (10 minut)
- Omówienie, jak świadomie łączyć technologię i tradycyjne metody, aby wspierać rozwój uczniów.
- Wskazówki dotyczące planowania lekcji i godzin wychowawczych w duchu równowagi.
- Sesja pytań i odpowiedzi.
ADRESACI SZKOLENIA:
Nauczyciele szkół
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.