Szkoła Jutra: Technologia i relacje w pracy z uczniem.

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

   Współczesna szkoła potrzebuje równowagi między nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi a tradycyjnymi metodami budowania relacji. Technologia może wspierać współpracę, komunikację i kreatywność uczniów, ale równie ważne są proste, bezpośrednie działania, które rozwijają zaufanie i poczucie wspólnoty.
   Podczas szkolenia uczestnicy poznają zarówno rozwiązania cyfrowe, jak i zestaw metod „analogowych”, które razem tworzą spójny warsztat nowoczesnego nauczyciela.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

Uczestnik:

  1. Zna rolę technologii cyfrowych w aktywizowaniu i angażowaniu uczniów oraz potrafi unikać ich nadmiaru.
  2. Potrafi wykorzystać narzędzia cyfrowe do wspierania uczniów mniej aktywnych w klasie.
  3. Zna i stosuje analogowe metody oraz ćwiczenia rozwijające współpracę, empatię i relacje w grupie.
  4. Umie planować zajęcia dydaktyczne i wychowawcze w oparciu o równowagę między technologią a interakcją bezpośrednią.
  5. Prezentuje postawę otwartości na nowe metody pracy oraz refleksyjnego podejścia do własnej praktyki nauczycielskiej.

PROGRAM SZKOLENIA:

BLOK 1: Technologia w służbie współpracy i komunikacji (90 minut)

  1. Rola narzędzi cyfrowych w aktywizowaniu uczniów i budowaniu ich zaangażowania.
  2. Technologia jako przestrzeń do wymiany pomysłów, pracy w grupie i wspólnego tworzenia.
  3. Sposoby na wykorzystanie rozwiązań cyfrowych do wspierania uczniów mniej aktywnych w tradycyjnej klasie.
  4. Jak zachować balans i uniknąć nadmiaru technologii w procesie edukacyjnym.

BLOK 2: Analogowa narzędziówka do budowania relacji (80 minut)

  1. Znaczenie bezpośredniego kontaktu i rozmowy w kształtowaniu więzi w klasie.
  2. Ćwiczenia integracyjne i proste aktywności rozwijające zaufanie, współpracę i empatię.
  3. Metody pracy w kręgu, burze mózgów, dyskusje i zadania zespołowe.
  4. Projektowanie zajęć (przedmiotowych i wychowawczych), w których kluczową rolę odgrywa interakcja „twarzą w twarz”.

PODSUMOWANIE (10 minut)

  1. Omówienie, jak świadomie łączyć technologię i tradycyjne metody, aby wspierać rozwój uczniów.
  2. Wskazówki dotyczące planowania lekcji i godzin wychowawczych w duchu równowagi.
  3. Sesja pytań i odpowiedzi.

ADRESACI SZKOLENIA:

Nauczyciele szkół 

WARUNKI SZKOLENIA:

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.