Praca świetlicy szkolnej w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego. Organizacja, zadania, dokumentowanie.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Obok zadań dydaktycznych w szkole realizowane są zdania wychowawcze i opiekuńcze, których znaczna część odnosi się do zadań świetlic – obowiązkowo funkcjonującej w każdej szkole podstawowej i specjalnej. Kto i w jakim zakresie realizuje owe zadania, w jakich dokumentach prawa oświatowego znajdują swoje odniesienie i opisy? Dlaczego pracownicy świetlicy szkolnej winni realizować na równi z innymi nauczycielami działania wychowawcze i opiekuńcze? Jak w sposób bezpieczny, ale też interesujący dla uczniów zorganizować codzienną pracę w świetlicy. Czy nowe technologie mogą być wykorzystywanie do realizacji zadań świetlic? Jak pracują inni, co nowatorskiego warto „przenieść” do własnej praktyki?
Ponadto w trakcie szkolenia uczestnicy poznają przykładowe dokumenty – plany pracy, regulaminy, zasady, które warto tworzyć, aby sprawnie i prawidłowo dokumentować swoja pracę. Na zakończenie przewidujemy dyskusję, wymianę doświadczeń oraz możliwość uzyskania o na pytania uczestników.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik szkolenia pozna aktualne przepisy prawa oświatowego związane funkcjonowaniem świetlic szkolnych oraz kwalifikacjami i zadaniami kadry.
- Słuchacz potrafi zgodnie z przepisami prawa zaplanować swoją pracę adekwatnie do potrzeb i specyfiki szkolnej świetlicy .
- Uczestnik pozna sposoby realizacji różnorodnych zadań, szczególnie dotyczących bezpieczeństwa oraz nowatorskich rozwiązań w pracy świetlicy.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Funkcjonowania świetlic w świetle prawa oświatowego.
- Cele i zadania świetlicy, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.
- Kierownik i wychowawcy w świetlicy – zakres obowiązków i odpowiedzialności.
- Planowanie pracy świetlicy na rok szkolny z uwzględnieniem kierunków realizacji polityki oświatowej państwa.
- Dokumentowanie działań świetlicy.
- Bezpieczeństwo zajęć świetlicowych.
- Przykłady dobrych praktyk – o projektach, przedsięwzięciach i innowacjach w świetlicy.
- Panel dyskusyjny, pytania uczestników.
ADRESACI SZKOLENIA:
Kierownicy świetlic, nauczyciele pracujący w świetlicach szkolnych.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs za naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego trwa 8.30 -14.30; online trwa 9.00-13.00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.