Problem samouszkodzeń wśród dzieci i młodzieży.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
W ostatnim czasie lekarze, terapeuci, rodzice i wreszcie nauczyciele zauważają znaczny wzrost występowania samouszkodzeń zarówno u młodzieży, jak i co raz częściej u dzieci. Uczniowie nie radzą sobie z napięciem psychicznym, odrzuceniem, problemami dnia codziennego, a trudnych momentach, kiedy odczuwają silną potrzebę rozładowania napięcia emocjonalnego, sięgają po środki drastyczne, okaleczając własne ciało. Specjaliści uznają samouszkodzenia za sposób komunikacji z otoczeniem, chęć zwrócenia uwagi na swój stan, na siebie, wołanie o pomoc. Szkolenie, które Państwu proponujemy, ma na celu przybliżenie nauczycielom i wychowawcom tej problematyki, by mogli we właściwy sposób pomóc swoim uczniom borykającym się z zrachowaniami autoagresji.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Uczestnicy po szkoleniu:
- Znać będą klasyfikację, syndrom, formy i mechanizmy samouszkodzeń dzieci i młodzieży.
- Uświadomią sobie konsekwencje zachowań autoagresywnych swoich uczniów.
- Znać będą procedury postępowania w przypadku samookaleczeń uczniów.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Definicja, klasyfikacja, formy i syndrom samouszkodzeń.
- Mechanizm spustowy samookaleczeń.
- Konsekwencje i psychologiczne funkcje samouszkodzeń.
- Psychologiczne i społeczne funkcjonowanie osób dokonujących samookaleczeń.
- Procedury postepowania w przypadku zachowań autodestrukcyjnych.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy oraz wszyscy nauczyciele pracujący w szkole.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny (240 minut)
Liczba uczestników: do 36 osób (w przypadku małych szkół istnieje możliwość łączenia)
INFORMACJE DODATKOWE:
Dyrektor szkoły i każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiały i zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Od Państwa oczekujemy przygotowanej sali, w której można wyświetlić pokaz slajdów.
Podczas szkolenia online prezentacja będzie udostępniona do użytku szkole.