Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Kwestie dotyczące oceniania reguluje ustawa o systemie oświaty i stosowne rozporządzenie ministra edukacji narodowej. Na ich podstawie szkoły budują szczegółowe warunki i sposoby oceniania wewnątrzszkolnego. W wielu szkołach obok oceniania sumującego podejmuje się decyzje o wprowadzeniu oceniania kształtującego. Dlaczego? Ocenianie kształtujące to nie tylko ocenianie, ale inna filozofia nauczania. Celem oceniania kształtującego jest doprowadzenie do sukcesu ucznia i nauczyciela. Zatem warto poznać elementy OK i zasady ich stosowania oraz podjąć próbę ich wprowadzenia do praktyki szkolnej.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik zna funkcje oceny szkolnej i regulacje prawne dotyczące oceniania.
- Uczestnik zna elementy oceniania kształtującego i zasady ich stosowania.
- Uczestnik buduje konspekt lekcji zgodnie z ideą OK.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Funkcje oceny szkolnej i regulacje prawa dotyczące oceniania.
- Ocenianie kształtujące – na czym polega?
- Elementy OK i ich stosowanie w praktyce szkolnej.
- Planowanie lekcji zgodnie z ideą OK.
- Korzyści i niedogodności wynikające z wprowadzenia OK.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy oraz wszyscy nauczyciele pracujący w szkole.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny (240 minut)
Liczba uczestników: do 36 osób (w przypadku małych szkół istnieje możliwość łączenia)
INFORMACJE DODATKOWE:
Dyrektor szkoły i każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiały i zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Od Państwa oczekujemy przygotowanej sali, w której można wyświetlić pokaz slajdów.