Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Długotrwała izolacja społeczna, nauka zdalna spowodowana pandemią COVID – 19 przyczyniła się do znacznego obniżenia kondycji psychicznej uczniów, zaburzeń nastroju, pogorszenia relacji rówieśniczych, wzrostu zachowań ryzykownych, nadużywania korzystania z internetu. Dla wielu młodych ludzi były to doświadczenia, z którymi nie poradzili sobie za pomocą dotychczasowych strategii w sytuacjach trudnych i przeżywają kryzysy. Stąd niezwykle ważna jest odpowiednia pomoc osób dorosłych – rodziców, nauczycieli, specjalistów w konstruktywnym poradzeniu sobie przez uczniów z sytuacją kryzysową.
Na szkoleniu dowiecie się Państwo, jak rozpoznać ucznia w sytuacji kryzysowej, jak dobierać adekwatne strategie pomocy, jak prawidłowo przeprowadzić interwencję kryzysową oraz jak pracować z dziećmi i młodzieżą po długotrwałej izolacji społecznej.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Po szkoleniu uczestnik:
- potrafi zidentyfikować ucznia w sytuacji kryzysowej
- zna rodzaje sytuacji kryzysowych przeżywanych przez uczniów
- potrafi dobrać adekwatne strategie i sposoby pomocy
- wie jak pracować z uczniami po długotrwałej izolacji społecznej
PROGRAM SZKOLENIA:
- Charakterystyka sytuacji kryzysowych i ich wpływ na psychikę dziecka, nastolatka.
- Symptomy świadczące o przeżywaniu kryzysu przez ucznia.
- Schemat, strategie i sposoby pomocy dziecku w sytuacji kryzysowej.
- Współpraca z rodzicami dziecka w sytuacji kryzysowej.
- Wytyczne do pracy z uczniami po długotrwałej izolacji społecznej.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy oraz wszyscy nauczyciele pracujący w szkole.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 3 godziny (180)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej;
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.