Jak wykorzystać gry w edukacji szkolnej i domowej?
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Polska edukacja w dniu dzisiejszym stoi przed wieloma wyzwaniami. Bardzo dynamiczny rozwój technologii cyfrowej, pojawienie się e-świata i wirtualnej jego odmiany zmienił zupełnie rzeczywistość młodych ludzi. Szkoła dąży do tego aby jak najlepiej edukować młodych w kierunku „opanowania” realiów teraźniejszości i jak najlepszego przygotowania do kreowania przyszłości. Szkolenie to pozwoli na umiejętne i adekwatne do potrzeb młodego pokolenia w XXI wieku wykorzystanie zasobów „cyber-przestrzeni” w edukacji. Ponad to uczestnicy zyskają szeroką wiedzę na temat zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik zapozna się z rynkiem gier komputerowych, jego ewolucją i wpływem na młodych odbiorców.
- Uczestnik pozna charakterystykę świata gier w kontekście szkodliwości i zalet.
- Uczestnik potrafi zastosować właściwe gry i aplikację w odniesieniu do możliwości uczniów oraz infrastruktury placówki.
- Uczestnik potrafi zdiagnozować uczniów w kontekście nowych form uzależnień i dostosowania mechaniki gry do potrzeb grupy.
- Uczestnik jest w stanie zastosować Game Based Learning i metody Grywalizacyjne w procesie nauczania.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Platformy i źródła gier edukacyjnych.
- Wpływ gier komputerowych na społeczeństwo XXI wieku.
- Wyszukiwanie wartościowych edukacyjnie gier i programów.
- Wykorzystanie gier i aplikacji na poszczególnych przedmiotach.
- Elementy gamifikacji w nauczaniu metodą GBL.
- Problematyka nieprawidłowego korzystania z gier i programów.
- Gry komputerowe jako symulacja zagadnienia.
- Gry komputerowe jako innowacja.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy oraz wszyscy nauczyciele pracujący w szkole.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny (240 minut)
Liczba uczestników: do 36 osób (w przypadku małych szkół istnieje możliwość łączenia)
INFORMACJE DODATKOWE:
Dyrektor szkoły i każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiały i zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Od Państwa oczekujemy przygotowanej sali, w której można wyświetlić pokaz slajdów.