FORUM PSYCHOLOGÓW I PEDAGOGÓW PRACUJĄCYCH W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH
Od 2022 roku rozpoczynamy działalność Forum psychologów i pedagogów pracujących w palcówkach oświatowych – przedszkolach, szkołach, ośrodkach, poradniach.
Do udziału w Forum zapraszamy również logopedów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą.
W ramach Forum odbywać się będą cykliczne spotkania szkoleniowe oraz poświęcone wymianie doświadczeń i poszukiwaniu skutecznych rozwiązań pojawiających się problemów w pracy zawodowej.
Główne cele Forum:
- poszerzenie wiedzy psychologiczno – pedagogicznej
- poszerzenie kompetencji zawodowych, szczególnie w rozwiązywaniu problemów emocjonalno – społecznych oraz trudności wychowawczych uczniów
- wzbogacenie warsztatu pracy o nowe metody, techniki i narzędzia w pracy z dziećmi, młodzieżą, rodzicami
- wymiana doświadczeń zawodowych
- prezentacja przykładów dobrych praktyk w obszarze skutecznych rozwiązań w pracy z uczniami, rodzicami, nauczycielami
- uzyskanie wsparcia i pomocy
Spotkania w ramach Forum odbywać się będą raz na dwa miesiące. Każde będzie trwało 4 godz. dydaktyczne (3 godz. zegarowe) i będzie się składało z dwóch części:
I część – szkolenie – 3 godz. dydaktyczne
II część – dyskusja, wymiana doświadczeń zawodowych, umożliwienie zgłaszania problemów w pracy zawodowej i wspólne poszukiwanie rozwiązań – 1 godz. dydaktyczna
Po każdym spotkaniu uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe.
Na spotkania zapraszani będą specjaliści i eksperci zewnętrzni, pracujący z dziećmi i młodzieżą borykająca się z różnymi zaburzeniami i problemami.
Pierwsze spotkanie odbędzie się 2 marca 2022 r. w godzinach 12.00 – 15.00 na temat:
WSPÓŁCZESNY NASTOLATEK – JEGO ŚWIAT, POTRZEBY I PROBLEMY
Zakres tematyczny spotkania:
- Kim jest współczesny nastolatek? – charakterystyka z uwzględnieniem perspektywy młodych ludzi.
- Zmiany neurobiologiczne w okresie adolescencji, wpływające na zachowania nastolatków.
- Potrzeby, zagrożenia, najczęstsze problemy młodych ludzi w okresie adolescencji.
- Jak rozmawiać z współczesnym nastolatkiem?
- Budowanie relacji opartej na szacunku i zaufaniu z młodym człowiekiem.
- Formy pomocy, wybrane skuteczne metody, techniki, narzędzia w pracy psychologiczno – pedagogicznej nastolatkami, przykłady dobrych praktyk.
Szczegółowy program wkrótce na stronie
Prowadzący – Anna Polak
Psycholog, pedagog, socjoterapeutka, certyfikowana trenerka, terapeutka w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Od 25 lat zawodowo związana jest z dziećmi i młodzieżą, której pomaga w trudnościach oraz wspiera w rozwoju. Wspiera również rodziców w budowaniu dobrych relacji z własnymi dziećmi, pomaga w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
Ukończyła liczne kursy specjalistyczne, min.:
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach II stopnia,
Studium Metod Psychokorekcyjnych,
Studium Psychoprofilaktyki,
W trakcie – Terapia behawioralno – poznawcza dzieci i młodzieży
Metoda KIDS’ SKILLS – dam radę
TSR w pracy z dziećmi i rodziną,
TSR w pracy z młodzieżą i rodziną
Depresja jako sygnał
Trening Umiejętności Społecznych (TUS),ukończony z certyfikatem
Uczeń z Zespołem Aspergera,
Terapia poznawczo – behawioralna,
Motywowanie do współpracy ii eliminowanie zachowań niepożądanych w pracy z dziećmi. Techniki behawioralne w pracy wychowawczej,
Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży – diagnoza i pomoc psychologiczna,
Zaburzenia psychiczne u dzieci – wybrane problemy,
Diagnozowanie i korygowanie zaburzonych zachowań dzieci,
Profilaktyka uzależnień behawioralnych