Efektywne podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2020/21.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Zbliża się zakończenie roku szkolnego 2020/21. Roku trudnego, pełnego wyzwań i odpowiedzialnych zadań. Organizacja pracy szkoły odbywała się najczęściej w trybie zdalnym, czasem hybrydowym czy stacjonarnym.
Niezależnie od form prowadzonych zajęć i pracy szkoły dyrektor sprawował nadzór. Wspomagał nauczycieli i uczniów, kontrolował przestrzeganie przepisów prawa, obserwował zajęcia prowadzone zdalnie i stacjonarnie, omawiał je. Wspierał także rodziców. Dbał o zachowanie reżimu sanitarnego, czuwał nad zapewnieniem bezpieczeństwa w sieci.
Przychodzi czas podsumowań, ustalania wniosków i rekomendacji. Nauczyciele będą wystawiali roczne i końcowe oceny klasyfikacyjne.
Podczas szkolenia przedstawimy Państwu rozwiązania dotyczącej sprawnej klasyfikacji, podsumowania nadzoru z gotowymi wnioskami z ewaluacji, kontroli, wspomagania, monitorowania i obserwacji zajęć. Podpowiemy jak sprawnie przygotować radę klasyfikacyjną i podsumowującą pracę szkoły. Podamy materiały do pracy zespołowej nauczycieli. Gotowe wzory będą inspiracją do twórczych rozwiązań w pracy dyrektora.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik szkolenia potrafi sprawnie podsumować pracę zespołów, dokonać analizy i oceny , sformułować wnioski i ustalić rekomendacje.
- Będzie wiedział jak dokonać podsumowania nadzoru pedagogicznego, przedstawić wnioski, pokazać efektywność jego sprawowania.
- Potrafi wskazać zmiany dokonane w planie nadzoru w związku z organizacją pracy szkoły trybem zdalnym, hybrydowym i stacjonarnym.
- Sprawnie przeprowadzi radę klasyfikacyjną i podsumowującą z niezbędnymi uchwałami, zapisami w protokole i wnioskami.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Klasyfikacja roczna i końcowa za rok szkolny 2020/21 – przepisy prawa, terminy, procedury, ocena form zdalnych.
- Egzaminy klasyfikacyjne, poprawkowe, zastrzeżenia do trybu wystawiania ocen- , organizacja, rozwiązania prawne.
- Przebieg rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji rocznej i końcowej – (forma stacjonarna lub online) – ustalenie porządku zebrania, niezbędne uchwały, zestawienia, analizy porównawcze.
- Ustalenie zadań dla członków rady pedagogicznej, podanie wzorów opracowań ocen i analiz.
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej, efektów kształcenia i wychowania – realizacja podstawy programowej, programu wychowawczo-profilaktycznego – przykładowe opracowania.
- Wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego – podanie gotowych opracowań.
- Przygotowanie i przeprowadzenie zebrania podsumowującego pracę szkoły – podjęcie uchwały w sprawie wykorzystania wyników nadzoru – wzór uchwały z propozycją realizacji wniosków.
- Informacja dyrektora i nauczycieli o realizacji zadań szkoły w trybie zdalnym, hybrydowym i stacjonarnym.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, liderzy zespołów nauczycielskich.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs za naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa 9.00 – 13. 00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej;
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.