Design Thinking w edukacji – innowacyjna i kreatywna metoda.

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

  Współczesny świat edukacji coraz częściej sięga do metod i narzędzi wywodzących się z poza edukacji.  Ta nowa perspektywa pozwala na bardziej kreatywne i nieszablonowe podejście do wielu wyzwań i problemów z którymi zmagają się szkoły.
  Metoda Design Thinking jest jedną z takich nowych, kreatywnych i innowacyjnych metod. Jej powstanie i rozwój w innych niż oświata realiach wymaga więc poznania i zrozumienia samej metody. Bardzo dobrze sprawdza się też przetestowanie metody na konkretnych przykładach działań  i projektach szkolnych.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

  1. Uczestnicy poznają specyfikę i cechy metody Design Thinking
  2. Zrozumieją zasady i założenia projektowania z użyciem tej metody
  3. Nauczą się jak projektować proces rozwojowy z uwzględnieniem przewidzianych etapów wdrożenia metody
  4. Przetestują metodę w oparciu o konkretne case study.
  5.  

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Design Thinking wprowadzenie
    a) Narodziny metody
    b) Podstawowe założenia i cechy charakterystyczne
  1. Modele kreatywne jako podwaliny pod Design Thinking
  2. Etapy wdrażania Design Thinking

a) Empatia
b) Diagnoza potrzeb
c) Generowanie pomysłów
d) Prototypowanie
e) Testowanie

  1. Praktyczne zastosowanie metody
    a) Narzędzia pomocne na każdym etapie wdrażania metody
    b) Grupowa analiza case study użytych do testowania
  •  

ADRESACI SZKOLENIA:

Dyrektorzy, specjaliści i nauczyciele wszystkich typów szkół.

WARUNKI SZKOLENIA:

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej;
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs (w wersji online – odpowiedzi na czacie)

Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.