Design Thinking w edukacji – innowacyjna i kreatywna metoda.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Współczesny świat edukacji coraz częściej sięga do metod i narzędzi wywodzących się z poza edukacji. Ta nowa perspektywa pozwala na bardziej kreatywne i nieszablonowe podejście do wielu wyzwań i problemów z którymi zmagają się szkoły.
Metoda Design Thinking jest jedną z takich nowych, kreatywnych i innowacyjnych metod. Jej powstanie i rozwój w innych niż oświata realiach wymaga więc poznania i zrozumienia samej metody. Bardzo dobrze sprawdza się też przetestowanie metody na konkretnych przykładach działań i projektach szkolnych.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnicy poznają specyfikę i cechy metody Design Thinking
- Zrozumieją zasady i założenia projektowania z użyciem tej metody
- Nauczą się jak projektować proces rozwojowy z uwzględnieniem przewidzianych etapów wdrożenia metody
- Przetestują metodę w oparciu o konkretne case study.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Design Thinking wprowadzenie
a) Narodziny metody
b) Podstawowe założenia i cechy charakterystyczne
- Modele kreatywne jako podwaliny pod Design Thinking
- Etapy wdrażania Design Thinking
a) Empatia
b) Diagnoza potrzeb
c) Generowanie pomysłów
d) Prototypowanie
e) Testowanie
- Praktyczne zastosowanie metody
a) Narzędzia pomocne na każdym etapie wdrażania metody
b) Grupowa analiza case study użytych do testowania
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy, specjaliści i nauczyciele wszystkich typów szkół.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej;
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs (w wersji online – odpowiedzi na czacie)
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.