Jak sprawnie realizować zadania z nadzoru pedagogicznego, dokumentować i wprowadzać zmiany. Gotowe narzędzia do dokumentowania – omówienie.
Scenariusz szkolenia
Ważne!
Podczas szkolenia podamy różne wzory narzędzi, które pomogą dyrektorom realizować i dokumentować zadania z nadzoru. Pokażemy, jak wprowadzać konieczne zmiany do planu nadzoru.
OPIS TEMATU:
Kolejne ważne zadanie w pracy dyrektora, wicedyrektora to sprawowanie nadzoru pedagogicznego. Kadra kierownicza odpowiada za jakość pełnionego nadzoru. Warto zwrócić uwagę na nową budowę planu nadzoru pedagogicznego w związku ze zmianami z 1 września 2021 (Dz. U. z 202 r., poz. 1618).
Znajomość nowych rozwiązań, sposób ich realizacji ułatwi dyrektorowi realizację tego zadania i przyniesie wymierne korzyści. Pamiętać należy, iż po zmianach pozostały tylko dwie formy nadzoru: kontrola i wspomaganie. Nadal dyrektor w celu realizacji tych form obserwuje zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zadania statutowe.
Podczas szkolenia omówimy przykładowe plany nadzoru dla szkół i przedszkoli, podpowiemy, które narzędzia będą istotne podczas kontroli i wspomagania. Dokładnie omówimy etapy obserwacji zajęć i podamy liczne wzory arkuszy do wykorzystania w szkole i przedszkolu.
Serdecznie zapraszamy.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik potrafi zmodyfikować plan nadzoru pedagogicznego opisując go pod kątem celów wynikających z kontroli.
- Potrafi tak realizować poszczególne formy nadzoru, aby przyniosły określone efekty dla ucznia i motywowały nauczycieli do pracy na wysokim poziomie.
- Wie jak dokumentować zadania wynikające z planu nadzoru pedagogicznego.
- Potrafi w swojej pracy kierować się aktualnymi rozwiązaniami wynikającymi z przepisów prawa.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Omówienie aktualnych przepisów prawa dotyczących nadzoru pedagogicznego ze szczególnym uwzględnieniem zmian.
- Nadzór sprawowany przez kadrę kierowniczą placówki i organ nadzoru pedagogicznego.
- Przedstawienie propozycji planu nadzoru z uwzględnieniem zmian.
- Analiza i omówienie narzędzi do kontroli.
- Wspomaganie nauczycieli wynikające z obserwacji, wniosków, informacji zwrotnej.
- Obserwacja jako jedna z form nadzoru pedagogicznego, cechy dobrej obserwacji.
- Etapy obserwacji, przygotowanie, realizacja, podsumowanie i ocena.
- Przykładowe wzory arkuszy obserwacji dotyczące zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i innych.
- Realizacja wyników i wniosków z nadzoru, formułowanie rekomendacji, podjęcie uchwały.
- Czas przeznaczony na odpowiedzi na pytania słuchaczy.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla wicedyrektorów, dyrektorów szkół i przedszkoli.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny (240)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.