Szanowni Państwo.
Planujemy szkolenia dotyczące podsumowania pracy szkoły/przedszkola za I półrocze roku szkolnego 2020/21.
Państwo Dyrektorzy.
Powoli zbliża się zakończenie I półrocza, bardzo trudnego w pracy szkoły i dyrektora. Wiemy, ile zadań, obaw i lęków towarzyszyło Wam w tym okresie. Dlatego chcemy pomóc Wam w sprawnym i skutecznym podsumowaniu wszystkich obszarów pracy szkoły. Pierwsze szkolenia zaplanowaliśmy już na początek grudnia.
Zdajemy sobie sprawę, że klasyfikacja śródroczna w szczególności w okresie pandemii i obowiązujących przepisów prawa to ważny etap w pracy szkoły dotyczący oceniania i klasyfikowania. To także analiza i ocena realizacji planów pracy, wyniki i wnioski z nadzoru, ustalanie rekomendacji. To jednocześnie informacja o działalności pracy szkoły pod kątem efektów, w tym zdalnego nauczania.
Zadanie to powinno być wykonane zgodnie z przepisami prawa, w oparciu o opracowane plany pracy zespołów nauczycielskich, plan pracy szkoły, plan nadzoru pedagogicznego, program wychowawczo – profilaktyczny, zadania wynikające z zaplanowanej i realizowanej pomocy psychologiczno –pedagogicznej, programu systemu doradztwa zawodowego i innych.
Podczas szkolenia zaproponujemy Państwu różnorodne sposoby i narzędzia do opracowania realizacji zadań za pierwsze półrocze 2020- 2021. Podpowiemy jak skutecznie i efektywnie przeprowadzić radę klasyfikacyjną, które uprawnienia delegować na członków rady pedagogicznej, podamy przykładowe opracowania i analizy. Przedstawimy niezbędne uchwały rady pedagogicznej.
Obecność dyrektora, wicedyrektora na naszym spotkaniu, może zainspirować Państwa do tworzenia własnych, nowych rozwiązań , w oparciu o podane propozycje.
Serdecznie zapraszamy.
Temat szkolenia:
„Podsumowanie I okresu roku szkolnego 2020/21 w okresie pandemii - klasyfikacja, praca szkoły w poszczególnych obszarach, wnioski z nadzoru pedagogicznego, ustalenie rekomendacji."
Podsumowanie półrocza a przepisy prawa o funkcjonowaniu szkół w okresie pandemii – zadania dyrektora i nauczycieli.
Zadania zespołów nauczycielskich a klasyfikacja śródroczna:
a) analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów i zachowania;
b) ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem zdalnego prowadzenia zajęć – ustalenie wniosków i zaleceń do pracy w II okresie;
c) omówienie ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, modyfikacja działań;
d) obowiązki nauczycieli wynikające z oceniania wewnątrzszkolnego.Klasyfikacja śródroczna – ocenianie wewnątrzszkolne:
a) rola oceny opisowej w klasach I-III i kształceniu specjalnym;
b) klasyfikacja ucznia realizującego indywidualne nauczanie, zdalnie lub stacjonarnie, indywidualny program lub tok oraz spełniającego obowiązek szkolny lub nauki poza szkołą;
c) ocena klasyfikacyjna a zwolnienia ucznia z zajęć.Przygotowanie zebrania rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji śródrocznej:
a) organizacja zebrania –stacjonarnie, zdalnie, zadania dyrektora jako przewodniczącego;
b) ustalenie porządku zebrania
c) przygotowanie arkuszy klasyfikacji śródrocznej – omówienie propozycji;
d) uchwalenie klasyfikacji śródrocznej – sposoby podjęcia uchwały;
e) przykładowe protokoły zebrania śródrocznego.
f) przepisy prawa a dokumentacja przebiegu nauczania.Podsumowanie pracy szkoły – opracowanie przez nauczycieli niezbędnej dokumentacji w zakresie:
a) oceny realizacji podstawy programowej i programów nauczania – stopień realizacji w okresie zdalnego nauczania;
b) nowatorskich rozwiązań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w pracy nauczycieli – efekty dla uczniów,
c) analizy i oceny działań zespołów przedmiotowych, zadaniowych i innych,
d) pracy specjalistów, nauczycieli biblioteki, świetlicy i innych.
e) oceny bezpieczeństwa uczniów w okresie pandemii, wnioski i rekomendacje.Zadania dyrektora szkoły związane z podsumowaniem półrocza:
a) przedstawienie wniosków i spostrzeżeń dotyczących obserwacji, ewaluacji, kontroli, monitorowania i wspomagania nauczycieli,
b) ocena efektów działalności szkoły w różnych obszarach,
c) wnioski i rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa uczniów w okresie pandemii wynikające z nadzoru,
d) informacje o ocenie pracy nauczycieli i awansie zawodowym.Przygotowanie zebrania rady podsumowującej pracę po I okresie roku szkolnego 2020/21
a) organizacja zebrania zgodnie z regulaminem;
b) porządek obrad, przebieg zebrania, protokół;
c) ogólne wnioski dyrektora ze sprawowanego nadzoru;
d) podjęcie uchwały w sprawie ustalenia sposobu realizacji wniosków z nadzoru;
Państwo Dyrektorzy Przedszkoli.
Przygotowaliśmy też szkolenia dla dyrektorów przedszkoli dotyczące podsumowania I półrocza roku szkolnego 2020/21.
Doceniamy trudną pracę dyrektora i nauczycieli w okresie pandemii, wielką odpowiedzialność i rzetelność w wywiązywaniu się z powierzonych zadań. Dlatego chcemy pomóc i Wam w sprawnym i skutecznym podsumowaniu wszystkich obszarów pracy przedszkola. Szkolenia odbędą się już w grudniu. Podczas szkoleń zaproponujemy Państwu różnorodne sposoby i narzędzia do opracowania realizacji zadań za pierwsze półrocze, podamy przykładowe opracowania i analizy. Przedstawimy niezbędną uchwałę rady pedagogicznej.
Serdecznie zapraszamy.
Temat szkolenia:
„Podsumowanie pracy przedszkola za I półrocze roku szkolnego 2020/21 – efektywność w poszczególnych obszarach, wnioski z nadzoru pedagogicznego, ustalenie rekomendacji.”
- Zaplanowanie i organizacja zebrania rady pedagogicznej podsumowującej pracę przedszkola w I półroczu – stacjonarnie lub zdalnie.
- Zadania dyrektora jako przewodniczącego zebrania, przygotowanie porządku zebrania.
- Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno- pedagogicznej, wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka, wzory opracowań.
- Uwzględnienie ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym w przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Analiza efektów kształcenia, wychowania i opieki, realizacja celów zawartych w podstawie programowej.
- Realizacja zadań specjalistów, zajęć dodatkowych, programów innowacyjnych i projektów i innych.
- Ogólne wnioski dyrektora przedszkola z pełnionego nadzoru pedagogicznego:
a) z ewaluacji wewnętrznej,
b) kontroli przestrzegania przepisów prawa przez nauczycieli
c) wspomagania nauczycieli
d) monitowania obszarów pracy przedszkola
e) obserwacji zajęć prowadzonych stacjonarnie i zdalnie - Informacje o działalności przedszkola– zadania dyrektora i nauczycieli, wnioski i rekomendacje.
- Podjęcie uchwały w sprawie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad przedszkolem przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy przedszkola.
- Wzory opracowań, dokumentów, tabele, analizy, raporty.
Harmonogram szkolenia dla szkół
02.12.2020 9.00 -13.00
04.12.2020 9.00 -13.00
09.12.2020 9.00 -13.00
10.12.2020 9.00 -13.00
16.12.2020 9.00 -13.00
21.12.2020 9.00 -13.00
05.01.2021 9.00 -13.00
08.01.2021 9.00 -13.00
12.01.2021 9.00 -13.00
13.01.2021 9.00 -13.00
Harmonogram szkolenia dla przedszkoli
17.12.2020 9.00 -13.00
18.12.2020 9.00 -13.00
14.01.2021 9.00 -13.00