Szanowni Państwo.
Proponujemy szkolenia dla wicedyrektorów w ramach „Szkoły wicedyrektorów”. Mogą Państwo wybrać wszystkie zaproponowane szkolenia lub niektóre z nich. Spotkania będą odbywały się cyklicznie. W tym roku szkolnym 2020 zapraszamy na:
- Rola wicedyrektora w ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu uczniów. Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe. Zapisy w statutach.
- Wicedyrektor a nadzór pedagogiczny, realizacja zadań, dokumentowanie, szczególna rola obserwacji zajęć.
- Wicedyrektor jako lider ewaluacji wewnętrznej w szkole/placówce. Sprawne przeprowadzenie, opracowanie wyników i realizacja wniosków.
- Skuteczna i efektywna praca z radą pedagogiczną gwarancją jakości kształcenia w szkole. Rola i zadania wicedyrektora.
Wicedyrektor a nadzór pedagogiczny, realizacja zadań, dokumentowanie, szczególna rola obserwacji zajęć jako narzędzia nadzoru.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Nowe i zmieniające się przepisy prawa oświatowego zobowiązują dyrektora i nauczycieli do innego spojrzenia na sprawowanie nadzoru pedagogicznego. Nie wystarczy sprawować nadzór pedagogiczny – należy zadbać o wysoką jakość tego nadzoru. Znajomość nowych rozwiązań, przynoszących efekty dla ucznia, nauczyciela, promujących wysoką jakość szkoły/przedszkola w środowisku ułatwi dyrektorowi to zadanie i przyniesie wymierne korzyści.
Podczas szkolenia zaproponujemy Państwu różnorodne sposoby i narzędzia do realizacji zadań na wysokim poziomie w obszarze ewaluacji wewnętrznej, wskażemy nowe kierunki i zakresy wspomagania nauczycieli. Pokażemy też jak wykorzystać wyniki i wnioski z egzaminów i sprawdzianów zewnętrznych, zwrócimy uwagę na sposób formułowania i wdrażania wniosków, aby podnieść jakość pracy szkoły/placówki. W zakresie kontroli podpowiemy jakie narzędzia wykorzystać, aby jakość tej kontroli przynosiła określone korzyści. Podamy gotowe rozwiązania dotyczące realizacji zadań wynikających z nadzoru, dających wysoką jakość pracy szkoły, zgodnie z zapisami ustawy i rozporządzenia. Serdecznie zapraszamy.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik szkolenia zna aktualne przepisy prawa oświatowego mające wpływ na budowę planu nadzoru.
- Słuchacz potrafi opracować plan nadzoru pod kątem wysokiej jakości pracy szkoły.
- Potrafi tak realizować poszczególne formy nadzoru, aby przyniosły określone efekty dla ucznia i motywowały nauczycieli do pracy na wysokim poziomie.
- Wie jak dokumentować zadania wynikające z planu nadzoru pedagogicznego
- Potrafi w swojej pracy kierować się aktualnymi rozwiązaniami wynikającymi z przepisów prawa.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Analiza przepisów prawa dotyczących nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/ placówki.
- Zadania wicedyrektora i kadry kierowniczej w tworzeniu planu nadzoru.
- Omówienie przykładowych planów nadzoru.
- Organizacja ewaluacji wewnętrznej w placówce:
a) przydział czynności, harmonogram,
b) przykłady różnych projektów,
c) tworzenie narzędzi, analiza,
d) realizacja ewaluacji,
e) opracowanie wyników, tworzenie raportu,
d) upowszechnienie wyników, realizacja wniosków. - Analiza i omówienie narzędzi do kontroli.
- Obserwacja jako jedna z form nadzoru pedagogicznego, cechy dobrej obserwacji.
- Etapy obserwacji, przygotowanie, realizacja, podsumowanie i ocena.
- Przykładowe wzory arkuszy obserwacji dotyczące zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i innych.
- Monitorowanie – omówienie przykładowych narzędzi.
- Dyskusja, wymiana doświadczeń.
ADRESACI SZKOLENIA:
Wicedyrektorzy, dyrektorzy, nauczyciele, liderzy zespołów nauczycielskich.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs za naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego trwa 8.30 -14.30; online trwa 9.00-12.45.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.