Aktualizacja dokumentacji pracy szkoły w oparciu o bieżące przepisy prawa oświatowego.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Dokumenty, niezbędne w pracy dyrektora szkoły/placówki takie jak: statut, program wychowawczo-profilaktyczny, dokumentacja nadzoru, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doradztwa zawodowego a także plany pracy, uchwały, zarządzenia
czy decyzje administracyjne powinny być dostosowane do aktualnych przepisów prawa.
Powinny być też znane a ich treści realizowane przez wszystkich nauczycieli.
Przepisy prawa pozwalają na pewną swobodę co do form tych dokumentów ale ściśle opierają się na treściach ustaw i rozporządzeń. Zadania zawarte w tych dokumentach powinny przyczyniać się podniesienia jakości pracy szkoły/placówki. Ważną rolę w tworzeniu niektórych dokumentów odgrywają nie tylko nauczyciele ale też rodzice.
Podczas seminarium spróbujemy wskazać dyrektorom kilka rozwiązań dotyczących sposobu tworzenia dokumentacji szkoły/placówki, omówimy przykłady, które będą przyczyniały się do osiągania wysokich efektów.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Słuchacz zapozna się z przepisami prawa regulującymi tworzenie dokumentów pracy szkoły.
- Uczestnik będzie wiedział, jak zgodnie ze schematem zbudować podstawowe dokumenty pracy szkoły, na co zwrócić szczególną uwagę, które zadania są niezbędne w dokumencie, a które można tylko zasygnalizować.
- Słuchacz potrafi dokonać nowelizacji już istniejących dokumentów w sytuacji zmian w przepisach prawa.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Omówienie regulacji prawnych dotyczących dokumentów wewnątrzszkolnych.
- Konstruowanie (ewaluacja, modyfikowanie) dokumentów niezbędnych w funkcjonowaniu placówki:
1) program wychowawczo – profilaktyczny szkoły;
2) statut – zdalne nauczanie, wewnątrzszkolne ocenianie;
3) dokumentacja nadzoru;
4) dokumentacja udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
5) system doradztwa zawodowego;
6) plany pracy - Akty normatywne o charakterze wewnętrznym: zarządzenia dyrektora i uchwały organów kolegialnych szkoły (budowa, konieczność podejmowania, obowiązek realizacji, sytuacje szczególne).
- Decyzje administracyjne dyrektora szkoły (budowa, powody, w których są podejmowane).
- Pytania do wykładowcy – wymiana doświadczeń.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy szkół i placówek, nauczyciele, specjaliści, liderzy zespołów nauczycielskich.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs za naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego trwa 8.30 -14.30; online trwa 9.00-13.00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.