Jak tworzyć wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia oraz IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

     Niemal w każdej szkole i przedszkolu ogólnodostępnym i integracyjnym znajdują się uczniowie mający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Wdrażany model edukacji włączającej daje szanse każdemu dziecku/uczniowi na pełne i satysfakcjonujące wsparcie ze strony nauczycieli i specjalistów. Przepisy prawa nakładają też na pedagogów określone zadania, które dla dobra dziecka/ucznia powinny być realizowane. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym nakłada obowiązek opracowania WOPFU i IPET- u. Przypomina też o innych formach wsparcia takiego ucznia.
     Podczas szkolenia zostaną szczegółowo omówione zasady i sposoby tworzenia WOPFU i IPET-u zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego oraz praktyczne uwagi do pracy z uczniami objętymi kształceniem specjalnym. Podpowiemy szereg rozwiązań wspierających dziecko/ucznia i dających narzędzia do pracy nauczycielowi i specjaliście.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

  1. uczestnik będzie wiedział w jaki sposób dokonać diagnozy potrzeb rozwojowych, edukacyjnych, możliwości psychofizycznych dzieci, uczniów;
  2. potrafi opracować WOPFU i IPET, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego;
  3. pozna ciekawe rozwiązania przydatne w jego pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Aktualne przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia specjalnego dzieci, uczniów w przedszkolu, szkole.
  2. Diagnoza potrzeb rozwojowych, edukacyjnych, możliwości psychofizycznych dzieci, uczniów objętych kształceniem specjalnym– metody, przykładowe narzędzia.
  3. Opracowanie WOPFU i IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego – praktyczne wskazówki, przykładowe formularze.
  4. Realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz praktyczne uwagi do pracy z dziećmi, uczniami objętymi kształceniem specjalnym.
  5. Dokumentowanie pracy z dzieckiem, uczniem objętym kształceniem specjalnym.

ADRESACI SZKOLENIA:

Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele przedszkoli, szkół, specjaliści, nauczyciele współorganizujący kształcenie specjalne.

WARUNKI SZKOLENIA:

Czas trwania: 4 godziny (240 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.