Ocenianie wewnątrzszkolne w statucie – zapisy zgodne z przepisami prawa.

Scenariusz szkolenia

Ważne!
Podczas szkolenia szczegółowo omówimy przepisy prawa dotyczące oceniania wewnątrzszkolnego. Podamy przykładowe wzory zapisów , które powinny się znaleźć w rozdziale statutu „Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego” – wersję rozszerzoną i konieczną w tym rozdziale. Podpowiemy, jak uniknąć typowych błędów i zapisów wynikających z niezrozumienia przepisów prawa.

OPIS TEMATU:

     Każdego roku szkolnego wracamy do tematu oceniania uczniów. Szczególną uwagę zwracamy na prawidłowość oceniania i zgodność z przepisami prawa zapisów umieszczonych w statucie szkoły. Pamiętamy o aspekcie psychologicznym oceniania, stosowaniu zasad oceniania, takich jak: trafność, rzetelność, sprawiedliwość i rzetelność, o motywującej funkcji oceniania.
     Podczas szkolenia przeanalizujemy warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego pod kątem prawidłowości ich zapisów. Podejmiemy dyskusję, nad średnią ważoną, średnią arytmetyczną, oceną niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie, estetykę zeszytu. Zastanowimy się jak prawidłowo ustalić i uzasadniać oceny bieżące, śródroczne i roczne, kryteria oceny celującej oraz możliwości poprawy ocen przez uczniów. Podczas szkolenia otrzymacie Państwo przykładowe wzory tych zapisów.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

  1. Uczestnik ugruntuje swoją wiedzę związaną z ocenianiem, klasyfikowaniem
    i promowaniem uczniów.
  2. Będzie wiedział, jak sformułować zgodne z prawem zapisy w ocenianiu wewnątrzszkolnym.
  3. Potrafi znowelizować dotychczasowy rozdział swojego statutu w oparciu o przepisy prawa.
  4. Potrafi wykorzystać ocenę, by motywować uczniów do pracy.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Analiza przepisów ustawy o systemie oświaty i rozporządzenia o ocenianiu.
  2. Cele, zasady i zawartość rozdziału statutu pt. „Szczegółowe  warunki
    i sposób oceniania wewnątrzszkolnego”.
  3. Analiza przykładowych zapisów dotyczących zasad oceniania wewnątrzszkolnego.
  4. Interpretacja nieprawidłowości w ocenianiu, dyskusja.
  5. Ocenianie zachowania uczniów- formułowanie kryteriów oceny zachowania.
  6. Rozwiązania szczególne w ocenianiu wewnątrzszkolnym.
  7. Wymiana doświadczeń.

ADRESACI SZKOLENIA:

Dyrektorzy, wicedyrektorzy, liderzy zespołów nauczycielskich, nauczyciele szkół i placówek.

WARUNKI SZKOLENIA:

Kurs online lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa od 9.00 –  do 13.00

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej i papierowej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.