Zmiany w podstawie programowej wychowania fizycznego w szkole – wyzwania i dobre praktyki.

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

Nowy rok szkolny 2025/26 to moment wejścia w życie zmienionej podstawy programowej z wychowania fizycznego. To zmiana, która ma ogromne znaczenie zarówno dla nauczycieli wychowania fizycznego jak i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

Nowe zapisy kładą większy nacisk na:

  • rozwój kompetencji prozdrowotnych i prospołecznych uczniów,
  • promowanie aktywności fizycznej jako stylu życia,
  • indywidualizację procesu nauczania w zależności od możliwości ucznia,
  • nowatorskie podejście do organizacji zajęć, w tym wykorzystanie aktywności poza salą gimnastyczną i boiskami.

Udział w szkoleniu pozwoli nauczycielom oraz dyrektorom szkół na dokładne poznanie najnowszych zmian w podstawie programowej wychowania fizycznego  i zrozumienie ich znaczenia dla codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej. Dzięki zdobytej wiedzy uczestnicy będą lepiej przygotowani do wdrażania nowych rozwiązań w swojej placówce, co przełoży się na wyższą jakość zajęć ruchowych oraz skuteczniejsze wspieranie rozwoju uczniów. Szkolenie dostarczy również praktycznych przykładów i dobrych praktyk, które można natychmiast wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą, zarówno w warunkach sali gimnastycznej, jak i w terenie.

Dyrektorzy uzyskają jasne wskazówki dotyczące organizacji i nadzorowania realizacji nowej podstawy, co ułatwi im podejmowanie trafnych decyzji zarządczych. Uczestnictwo w spotkaniu będzie także okazją do wymiany doświadczeń między nauczycielami różnych etapów edukacyjnych, co zainspiruje do podejmowania innowacyjnych działań prozdrowotnych i integracyjnych w szkole. Ostatecznie szkolenie pozwoli wzmocnić kompetencje nauczycieli oraz kadr zarządzających, a także zwiększy ich świadomość roli wychowania fizycznego  w kształtowaniu zdrowego stylu życia i dobrostanu uczniów.

Udział w szkoleniu pozwoli również na świadome i sprawne wdrożenie zmian, uporządkowanie dokumentacji oraz przygotowanie innowacyjnych działań, które sprawią, że wychowanie fizyczne będzie nie tylko lekcją ruchu, ale i lekcją życia.

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu!

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

UCZESTNIK:

  1. Zyska pełne zrozumienie nowej podstawy programowej,
  2. Dowie się jak budować swoją motywację jako lider do nowych wyzwań – mentoring praktyczno – metodyczny w oparciu o zmiany,
  3. Potrafi planować zajęcia w oparciu o kompetencje ruchowe,
  4. Pozna zasady przeprowadzania testów sprawnościowych w klasach I–III,
  5. Dowie się jak budować motywację uczniów i jak wdrażać edukację włączającą.
  6. Pozna obowiązującą dokumentacją w zakresie wychowania fizycznego
    i zmian podstawy programowej,
  7. Dowie się jakie cele stawia nowa podstawa programowa wychowania fizycznego.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Omówienie zmian w nowej podstawie programowej wychowania fizycznego – cele, zadania, aktualne zapisy w praktyce szkolnej.
  2. Nowe obowiązki nauczyciela wychowania fizycznego- testy sprawnościowe w klasach I–III – rozwój kompetencji.
  3. Nowoczesne i atrakcyjne metody dydaktyczne na lekcjach wychowania fizycznego.
  4. Skuteczne metody oceniania i motywowania uczniów do aktywności fizycznej.
  5. Umiejętne włączanie gier, zabaw ruchowych i projektów sportowych w życie szkoły.
  6. Edukacja włączająca i równość szans – jak tworzyć bezpieczne i wspierające całościowy rozwój środowisko zajęć ruchowych.
  7. Przygotowanie do podnoszenia jakości zajęć WF i budowania pozytywnego wizerunku przedmiotu.
  8. Wymiana doświadczeń i poznanie dobrych praktyk stosowanych w innych szkołach.

ADRESACI SZKOLENIA:

Dyrektorzy, nauczyciele wychowania fizycznego i edukacji wczesnoszkolnej.

WARUNKI SZKOLENIA:

Kurs z naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa od 13:30 – 17:30

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.