Zmiany w podstawie programowej wychowania fizycznego w szkole – wyzwania i dobre praktyki.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Nowy rok szkolny 2025/26 to moment wejścia w życie zmienionej podstawy programowej z wychowania fizycznego. To zmiana, która ma ogromne znaczenie zarówno dla nauczycieli wychowania fizycznego jak i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
Nowe zapisy kładą większy nacisk na:
- rozwój kompetencji prozdrowotnych i prospołecznych uczniów,
- promowanie aktywności fizycznej jako stylu życia,
- indywidualizację procesu nauczania w zależności od możliwości ucznia,
- nowatorskie podejście do organizacji zajęć, w tym wykorzystanie aktywności poza salą gimnastyczną i boiskami.
Udział w szkoleniu pozwoli nauczycielom oraz dyrektorom szkół na dokładne poznanie najnowszych zmian w podstawie programowej wychowania fizycznego i zrozumienie ich znaczenia dla codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej. Dzięki zdobytej wiedzy uczestnicy będą lepiej przygotowani do wdrażania nowych rozwiązań w swojej placówce, co przełoży się na wyższą jakość zajęć ruchowych oraz skuteczniejsze wspieranie rozwoju uczniów. Szkolenie dostarczy również praktycznych przykładów i dobrych praktyk, które można natychmiast wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą, zarówno w warunkach sali gimnastycznej, jak i w terenie.
Dyrektorzy uzyskają jasne wskazówki dotyczące organizacji i nadzorowania realizacji nowej podstawy, co ułatwi im podejmowanie trafnych decyzji zarządczych. Uczestnictwo w spotkaniu będzie także okazją do wymiany doświadczeń między nauczycielami różnych etapów edukacyjnych, co zainspiruje do podejmowania innowacyjnych działań prozdrowotnych i integracyjnych w szkole. Ostatecznie szkolenie pozwoli wzmocnić kompetencje nauczycieli oraz kadr zarządzających, a także zwiększy ich świadomość roli wychowania fizycznego w kształtowaniu zdrowego stylu życia i dobrostanu uczniów.
Udział w szkoleniu pozwoli również na świadome i sprawne wdrożenie zmian, uporządkowanie dokumentacji oraz przygotowanie innowacyjnych działań, które sprawią, że wychowanie fizyczne będzie nie tylko lekcją ruchu, ale i lekcją życia.
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu!
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
UCZESTNIK:
- Zyska pełne zrozumienie nowej podstawy programowej,
- Dowie się jak budować swoją motywację jako lider do nowych wyzwań – mentoring praktyczno – metodyczny w oparciu o zmiany,
- Potrafi planować zajęcia w oparciu o kompetencje ruchowe,
- Pozna zasady przeprowadzania testów sprawnościowych w klasach I–III,
- Dowie się jak budować motywację uczniów i jak wdrażać edukację włączającą.
- Pozna obowiązującą dokumentacją w zakresie wychowania fizycznego
i zmian podstawy programowej, - Dowie się jakie cele stawia nowa podstawa programowa wychowania fizycznego.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Omówienie zmian w nowej podstawie programowej wychowania fizycznego – cele, zadania, aktualne zapisy w praktyce szkolnej.
- Nowe obowiązki nauczyciela wychowania fizycznego- testy sprawnościowe w klasach I–III – rozwój kompetencji.
- Nowoczesne i atrakcyjne metody dydaktyczne na lekcjach wychowania fizycznego.
- Skuteczne metody oceniania i motywowania uczniów do aktywności fizycznej.
- Umiejętne włączanie gier, zabaw ruchowych i projektów sportowych w życie szkoły.
- Edukacja włączająca i równość szans – jak tworzyć bezpieczne i wspierające całościowy rozwój środowisko zajęć ruchowych.
- Przygotowanie do podnoszenia jakości zajęć WF i budowania pozytywnego wizerunku przedmiotu.
- Wymiana doświadczeń i poznanie dobrych praktyk stosowanych w innych szkołach.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy, nauczyciele wychowania fizycznego i edukacji wczesnoszkolnej.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs z naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa od 13:30 – 17:30
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.