Rady Pedagogiczne

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Dziecko z depresją w szkole.

Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej.

Jak pracować z „uczniem z dysleksją” – co powinien wiedzieć nauczyciel?

Jak pracować z dzieckiem z zaburzeniem mowy?

Jak pracować z dziećmi i młodzieżą zagrożoną i niedostosowaną społecznie?

Jak rozpoznać i reagować na krzywdzone dziecko w rodzinie – obowiązki i zadania pracowników oświaty, zgodne z aktualnymi przepisami prawa – szczególnie z ustawą z dnia 28 lipca 2023 o zmianie kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz innych ustaw.

Jak skutecznie pracować z dzieckiem pobudzonym?

Jak skutecznie wspierać dzieci i młodzież – warsztat o budowaniu odporności psychicznej.

Jak tworzyć wielospecjalistyczna ocenę poziomu funkcjonowania ucznia oraz IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.

Model edukacji włączającej w praktyce szkolnej.

Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne w systemie edukacji.

Ocenianie uczniów z trudnościami w nauce.

Ocenianie wspierające uczniów ze SPE w modelu edukacji włączającej.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dzieciom z Ukrainy w przedszkolu, szkole.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole / przedszkolu w świetle najnowszych zmian prawnych.

Problem samobójstw wśród dzieci i młodzieży.

Problem samouszkodzeń wśród dzieci i młodzieży.

Przeciwdziałanie przemocy wobec nieletnich w szkołach ponadpodstawowych – standardy ochrony małoletnich w świetle przepisów prawa.

„Szkoła dostępna dla wszystkich” – jak udzielać wsparcia edukacyjno-specjalistycznego, w tym ochrony zdrowia psychicznego, dzieciom i młodzieży?

Wsparcie psychologiczne nauczycieli.

Wsparcie uczniów jako profilaktyka pierwszorzędowa.