Rady Pedagogiczne

Kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/26

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym. – realizacja kierunku I

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych. – realizacja kierunku II

Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów. – realizacja kierunku III

Przemoc rówieśnicza – jak ją rozpoznać i przeciwdziałać. – realizacja kierunku IV

Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień. – realizacja kierunku IV

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. – realizacja kierunku IV

Stop HEJT. – realizacja kierunku IV

Tolerancja – zapobieganie dyskryminacji i uprzedzeniom. – realizacja kierunku IV

Ekran, dopalacze, emocje – jak wspierać młodzież w świecie ryzyka. Współczesna profilaktyka uzależnień dzieci i młodzieży. – realizacja kierunku IV

Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. – realizacja kierunku V

Jak bezpiecznie pracować w sieci? Higiena cyfrowa i bezpieczne poruszanie się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Korzystanie z narzędzi cyfrowych i AI. – realizacja kierunku V

Edukacja w zasięgu ręki czyli jak korzystać z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. – realizacja kierunku V

Wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. – realizacja kierunku V

Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego. – realizacja kierunku VI

Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych. – realizacja kierunku VII

Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce. – realizacja kierunku VIII

Lekcja jako miejsce pobudzania aktywności poznawczej uczniów i uczennic oraz ich poczucia sprawczości. Sprzyjające techniki i metody. – realizacja kierunku VIII