PROPOZYCJA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom dyrektorów i nauczycieli proponujemy Państwu dostosowane do aktualnego stanu prawnego szkolenia i warsztaty dla rad pedagogicznych. Naszym celem jest doskonalenie wiedzy, umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli i specjalistów szkól i placówek w zakresie organizacji nauczania, wychowania i opieki.
Proponowana tematyka jest przemyślana i wynika z wielu rozmów, wyników ewaluacji i sformułowanych oczekiwań nauczycieli i dyrektorów. Wykładowcy mający wieloletnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu szkoleń zebrali te oczekiwania i w oparciu
o nie została ustalona tematyka.
Gdyby Państwo nie znaleźli jednak interesujących Was zagadnień, bardzo prosimy o kontakt i przedstawienie własnych oczekiwań. Wszystkie sugestie będą uwzględnione i zostanie ustalona wspólnie z Wami oferta dla Waszej placówki. Tematyka podanych szkoleń może być też modyfikowana po konsultacji z wykładowcą, który zawsze zadzwoni do placówki, zanim do Państwa przyjedzie.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.
Scenariusze szkoleń
„Bezpieczny Internet”. Świadome i odpowiedzialne korzystanie z sieci.
Jak pozyskać uwagę ucznia? Rzecz o uwadze, pamięci i motywacji, czyli jak sensownie wykorzystać czas na lekcji.
NOWOŚĆ!!!
Mistrzowskie Nauczanie z AI: Praktyczne Narzędzia i Wskazówki.
Formułowanie wymagań edukacyjnych w oparciu o podstawy pomiaru dydaktycznego. Ocenianie według wymagań.
NOWOŚĆ!!!
Sygnalista w świetle ustawy z 14 czerwca 2024 r. – prawa pracownika do ochrony. Możliwe kanały zgłaszania naruszeń prawa.
NOWOŚĆ!!!
Dziecko w spektrum autyzmu w przedszkolu.
Kreatywne notatki wspierające proces nauczania – uczenia się.
POZYTYWNA DYSCYPLINA podstawą budowania bezpiecznych relacji miedzy pracownikami szkoły a dziećmi – realizacja Standardów Ochrony Dzieci.
POZYTYWNA DYSCYPLINA jako metoda wychowawcza zapewniająca realizację Standardów Ochrony Dzieci w przedszkolu.
PODSTAWA PROGRAMOWA w świetle nowych przepisów prawnych.
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Jak wspierać dobrostan i zdrowie psychiczne uczniów w szkole, w tym realizacja kierunku polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025.
Edukacja obywatelska w wymiarze lokalnym i globalnym – kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych.
Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych.
Edukacja w zasięgu ręki czyli jak korzystać z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Kształcenie zawodowe – wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
„Praca nad sobą – dla siebie.” Jak wspierać rozwój osobowy ucznia?
Jak wspierać rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczna praca w sieci. Sztuczna inteligencja i możliwości Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez nauczanie interdyscyplinarne.
Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
„Bo ja tak chcę, i tyle” – Zawzięte dziecko w przedszkolu i nieprzejednany rodzic. Jak sobie radzić z problematycznymi sytuacjami?
POZYTYWNA DYSCYPLINA jako sposób na poprawę zachowania dzieci w wieku przedszkolnym.
ZŁOŚĆ, AGRESJA CZY PRZEMOC? Jak je rozpoznać i właściwie reagować? Praktyczne narzędzia do pracy z przedszkolakami.
Asertywność i empatia w budowaniu relacji z uczniami i rodzicami.
Jak skutecznie wspierać dzieci i młodzież – warsztat o budowaniu odporności psychicznej.
Gdzie jest guzik do motywacji uczniów?
Praca domowa uczniów po zmianach w przepisach prawa.
NOWOŚĆ !!!
Przeciwdziałanie przemocy wobec nieletnich w szkołach ponadpodstawowych – standardy ochrony małoletnich w świetle przepisów prawa.
Jak budować zdrowe relacje w oparciu o walidację?
Zagrożenia w szkole: procedury a bezpieczeństwo uczniów w szkole.
Jak pracować z dziećmi i młodzieżą zagrożoną i niedostosowaną społecznie?
Zebrania z rodzicami jako sposób na budowanie pozytywnych relacji wychowawcy z rodzicem.
Jak skutecznie pracować z dzieckiem pobudzonym?
Jak pracować z „uczniem z dysleksją” – co powinien wiedzieć nauczyciel?
MNEMOTECHNIKI – czyli techniki szybkiego zapamiętywania w praktyce szkolnej.
Jak rozwijać kreatywność w klasach młodszych?
Odwrócona lekcja – Nowatorskie rozwiązania w pracy z uczniami.
Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole.
ChatGPT – narzędzie AI (sztucznej inteligencji) wspomagające pracę nauczycieli i uczniów w szkole.
Jak pracować z dzieckiem z zaburzeniem mowy?
„SZKOŁA DOSTĘPNA DLA WSZYSTKICH” – jak udzielać wsparcia edukacyjno-specjalistycznego, w tym ochrony zdrowia psychicznego, dzieciom i młodzieży?
Jak rozpoznać i reagować na krzywdzone dziecko w rodzinie – obowiązki i zadania pracowników oświaty, zgodne z aktualnymi przepisami prawa – szczególnie z ustawą z dnia 28 lipca 2023 o zmianie kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz innych ustaw.
Wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie.
Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Kompetencje XXI wieku – koncepcja 4K
POZYTYWNA DYSCYPLINA jako sposób na poprawę zachowania uczniów
SKUTECZNY WYCHOWAWCA czyli jak skutecznie pracować z grupą?
Współpraca nauczycieli oparta na relacji kluczem do sukcesu uczniów – szkoły.
Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne w systemie edukacji.
Rozwijanie kompetencji emocjonalno–społecznych uczniów w szkole podstawowej.
Mobbing na przykładzie praktyki pracy w placówce oświatowej – ujęcie prawne obejmujące budowanie relacji pracowniczych
Jak nauczyć uczniów mądrego oraz bezpiecznego korzystania z treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych?
Prawa i obowiązki nauczycieli i rodziców w świetle przepisów prawa oświatowego. Odpowiedzialność prawna rodziców i szkoły.
Budowanie pozytywnego klimatu szkoły oraz poczucia bezpieczeństwa psychicznego uczniów.
Kłopotliwy uczeń i trudny rodzic w praktyce szkolnej. Jak sobie radzić z problematycznymi sytuacjami?
Współczesne zagrożenia w wieku dorastania.
Mosty zamiast murów. Jak budować porozumienie dla dobra dzieci , pomimo konfliktu między rodzicami a szkołą.
Złość, agresja czy przemoc? Jak je rozpoznać i właściwie reagować? Praktyczne narzędzia.
Efektywne nauczanie w zespole uczniów o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach.
Innowacyjny druk 3D, długopisy 3D i fotografia w edukacji.
„Wzorcowa lekcja”- jak przeprowadzić i uzyskać pozytywną opinię o przeprowadzonych zajęciach
Ocena pracy nauczyciela szkoły/placówki zgodnie z nowymi kryteriami.
Nowe kryteria oceny pracy nauczyciela przedszkola.
Współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów – aspekty prawne zagadnienia z uwzględnieniem władzy rodzicielskiej nad dzieckiem
Jak tworzyć wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia oraz IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
Jak zostać dobrym nauczycielem? Rola i zadania nauczyciela rozpoczynającego pracę w zawodzie.
Podnoszenie jakości pracy szkoły.
Prawa i obowiązki rodziców – za co jest odpowiedzialny rodzic , a za co szkoła?
Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy.
Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych.
Dokumentacja nauczyciela szkoły w oparciu o aktualne przepisy prawa. Praktyczne rozwiązania.
Dokumentacja nauczyciela przedszkola w oparciu o aktualne przepisy prawa.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole / przedszkolu w świetle najnowszych zmian prawnych.
Prawa ucznia, dziecka, człowieka z uwzględnieniem zagadnienia władzy rodzicielskiej.
Trudne rozmowy z rodzicami.
Podstawy pomiaru dydaktycznego i ich wykorzystanie w codziennej pracy nauczyciela.
Rola oceniania i oceny w procesie dydaktycznym.
Zmiany w prawie oświatowym od nowego roku szkolnego istotne w kontekście świadczenia pracy przez nauczyciela.
Laboratoria Przyszłości w nowoczesnej szkole.
Ocenianie wspierające uczniów ze SPE w modelu edukacji włączającej.
Model edukacji włączającej w praktyce szkolnej.
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny, szczególnie w zakresie ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności wsparcia udzielanego dzieciom.
Jak uczyć języka polskiego jako obcego? – praktyczne rozwiązania.
Nauka kodowania wstępem do nauki programowania.
Ocenianie uczniów z trudnościami w nauce.
Dziecko w świecie zasad – czyli określanie granic?
Obowiązki nauczyciela w świetle prawa i etyki zawodowej. Etyka w praktyce szkolnej i prawie oświatowym. Odpowiedzialność za uchybienie godności zawodu nauczyciela.
Wsparcie psychologiczne nauczycieli.
Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów?
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna dzieciom z Ukrainy w przedszkolu, szkole.
Rozwijanie kompetencji cyfrowych, w tym bezpieczne wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Sposoby aktywizowania i motywacji uczniów.
ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W OBLICZU ZMIANY?
CUDZOZIEMIEC W SZKOLE – praca z uczniem innej narodowości
Stres w pracy nauczyciela.
Promocja wizerunku szkoły – potrzebą czasów czy dbałością o jakość usługi edukacyjnej?
Prawo oświatowe w pracy nauczycieli przedszkola.
INDYWIDUALIZACJA W PROCESIE KSZTAŁCENIA
Jak nauczyć uczniów uczenia się?
NEURODYDAKTYKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ
Neurodydaktyka – moda czy konieczność.
Środki pozabudżetowe – jak je pozyskać ?
Praca z uczniem zdolnym.
Wykorzystanie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w edukacji.
WYPALENIE EMOCJONALNE przyczyną kryzysu zawodowego.
WYPALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI. Jak rozpoznać i przeciwdziałać?
Bezpieczny przedszkolak – w świetle prawa oświatowego i podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Prawa i obowiązki nauczycieli w świetle aktualnych przepisów. Komunikacja i zarządzanie a mobbing w środowisku pracy.
Wspomaganie koncentracji uwagi u dziecka/ucznia.
Wsparcie uczniów jako profilaktyka pierwszorzędowa.
Finansowanie zadań oświatowych w świetle obowiązujących przepisów prawa, prawa i obowiązki nauczycieli.
Wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty do podnoszenia jakości pracy szkoły.
Etyka zawodowa nauczyciela przedszkola w prawie oświatowym i samorządowym.
Bezpieczne i efektywne korzystanie z narzędzi cyfrowych.
Wzmacnianie kondycji psychicznej uczniów i profilaktyka zdrowia – ważny cel strategiczny programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
Wychowawca klasy – zadania i kompetencje, wspomaganie wychowawcy.
Start zawodowy nauczyciela – warunki nawiązania właściwych relacji z uczniami.
Motywacja – zasady skutecznego oddziaływania pedagogicznego.
Prawo oświatowe dla nauczycieli.
Odpowiedzialność prawna nauczyciela w świetle prawa i najnowszych zmian w prawie – o czym warto wiedzieć i pamiętać?
Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej.
Ochrona danych osobowych w świetle rodo a odpowiedzialność prawna.
Komunikacja społeczna – komunikacja w sytuacjach konfliktowych (trudnych).
Jak ciekawie prowadzić lekcje z młodzieżą?
Innowacyjne projekty – Jak wykorzystać Serwis Canva w pracy nauczyciela?
Nowoczesne prezentacje w pracy nauczyciela.
Świadczenia z zakładowego funduszu socjalnego – czy zawsze je otrzymam jako osoba uprawniona?
Dokumentacja pracy szkoły i nauczycieli w oparciu o aktualne przepisy prawa. Praktyczne wskazówki.
Jak przygotować się do oceny pracy i zrealizować zadania wynikające z awansu zawodowego w świetle aktualnych przepisów prawa. Praktyczne wskazówki.
Jak zbudować program wychowawczo – profilaktyczny zgodnie z przepisami prawa. praktyczne wskazówki.
Jak prawidłowo oceniać, klasyfikować i promować uczniów w świetle aktualnych przepisów prawa.
Rola i zadania nauczyciela w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów. Praktyczne rozwiązania.
Praca metodą projektu edukacyjnego na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
Dokumentowanie pracy nauczyciela w oparciu o aktualne przepisy prawa.
Odpowiedzialność prawna nauczycieli za bezpieczeństwo uczniów .
Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej.
Jak wykorzystać gry w edukacji szkolnej i domowej?
Mowa nienawiści w sieci, a bezpieczeństwo uczniów.
Prawo do stawiania granic – asertywność w pracy nauczyciela.
Przemoc rówieśnicza w szkole i cyberprzestrzeni – rozpoznawanie, skuteczna profilaktyka i interwencja z wykorzystaniem Metody wspólnej sprawy.
Dziecko z depresją w szkole.
Dobre relacje rówieśnicze podstawą skutecznej edukacji – budowanie zespołu klasowego.
Innowacje i eksperymenty w pracy kreatywnego nauczyciela. Praktyczne. wskazówki.
Praca wychowawcy klasy, zgodnie z wymaganiami prawa oświatowego i podstawą programową.
TIK oraz zasoby multimedialne w edukacji. Zastosowanie na lekcjach w szkole oraz on-line.
Zachowania trudne u dzieci w wieku przedszkolnym.
Problem samouszkodzeń wśród dzieci i młodzieży.
Problem samobójstw wśród dzieci i młodzieży.