Sprawowanie nadzoru pedagogicznego – uwzględnienie zmian w związku z kształceniem na odległość.
Ważne!
Podczas szkolenia zostaną omówione różne przykładowe arkusze związane ewaluacją, kontrolą, obserwacja zajęć, monitorowaniem i wspomaganiem nauczycieli.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
W związku z kształceniem na odległość lub kształceniem hybrydowym dyrektorzy wprowadzali zmiany w planie nadzoru. Zmiany te zostały wprowadzone zarządzeniem dyrektora. Po pierwszym półroczu podaliście Państwo wnioski z nadzoru a teraz należałoby przyjrzeć się zmianom i zapisanym zadaniom w swoim planie. Przemyśleć realizację a także podjąć określone działania. Nowe i zmieniające się przepisy prawa oświatowego oraz sytuacja pandemiczna zobowiązują dyrektora i nauczycieli
do innego spojrzenia na sprawowanie nadzoru pedagogicznego. Znajomość nowych rozwiązań, przynoszących efekty dla ucznia, nauczyciela, promujących wysoką jakość szkoły/przedszkola w środowisku ułatwi dyrektorowi to zadanie i przyniesie wymierne korzyści.
Podczas szkolenia zaproponujemy Państwu różnorodne sposoby i narzędzia do realizacji zadań na wysokim poziomie w obszarze ewaluacji wewnętrznej, wskażemy nowe kierunki i zakresy wspomagania nauczycieli. Zwrócimy uwagę na sposób formułowania i wdrażania wniosków, w celu podniesienia jakość pracy szkoły/placówki. W zakresie kontroli podpowiemy jakie narzędzia wykorzystać, aby jakość tej kontroli przynosiła określone korzyści. Podamy gotowe rozwiązania dotyczące realizacji zadań wynikających z nadzoru, dających wysoką jakość pracy szkoły, zgodnie z zapisami ustawy i rozporządzenia. Serdecznie zapraszamy.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik szkolenia zna aktualne przepisy prawa oświatowego mające wpływ na budowę planu nadzoru.
- Słuchacz potrafi opracować plan nadzoru pod kątem wysokiej jakości pracy szkoły.
- Potrafi tak realizować poszczególne formy nadzoru, aby przyniosły określone efekty dla ucznia i motywowały nauczycieli do pracy na wysokim poziomie.
- Wie jak dokumentować zadania wynikające z planu nadzoru pedagogicznego.
- Potrafi w swojej pracy kierować się aktualnymi rozwiązaniami wynikającymi z przepisów prawa.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Omówienie tekstu jednolitego rozporządzenia w sprawie nadzoru
z dnia 14 sierpnia 2020 r. (poz.1551) oraz zadań wynikających z ustawy Prawo oświatowe.(Dz. U. z 2020r. poz.910 i 1378) - Zadania dyrektora i kadry kierowniczej w tworzeniu planu nadzoru.
- Analiza planu nadzoru i najistotniejszych zmian w jego sprawowaniu.
- Przykłady wprowadzonych zmian w poszczególnych formach nadzoru.
- Organizacja ewaluacji wewnętrznej w placówce:
- przydział czynności, harmonogram,
- przykłady różnych projektów,
- tworzenie narzędzi, analiza,
- realizacja ewaluacji,
- opracowanie wyników, tworzenie raportu,
- upowszechnienie wyników, realizacja wniosków.
- Analiza i omówienie narzędzi do kontroli.
- Obserwacja jako jedna z form nadzoru pedagogicznego, cechy dobrej obserwacji.
- Etapy obserwacji, przygotowanie, realizacja, podsumowanie i ocena.
- Przykładowe wzory arkuszy obserwacji dotyczące zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i innych.
- Monitorowanie – omówienie przykładowych narzędzi.
- Dyskusja, wymiana doświadczeń.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele, liderzy zespołów nauczycielskich.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs za naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa 9.00-13.00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.