Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole/przedszkolu – organizacja i dokumentowanie.

Scenariusz szkolenia

OPIS TEMATU:

Pomoc psychologiczno- pedagogiczna to wsparcie dla uczniów, które ma na celu ułatwienie im nauki, rozwijanie zdolności, pokonywanie trudności emocjonalnych, wychowawczych i edukacyjnych. Pomoc ta obejmuje także rodziców i nauczycieli – aby lepiej rozumieli potrzeby dziecka i wiedzieli, jak je wspierać. Z pomocy tej może korzystać każdy uczeń – zarówno ten, który ma trudności w nauce, problemy emocjonalne czy społeczne, jak i uczeń zdolny, który potrzebuje dodatkowych wyzwań. Mogą i powinni korzystać również rodzice i nauczyciele, którzy chcą lepiej pomagać dziecku.
Podczas szkolenia podpowiemy jak zaplanować i sprawnie zorganizować pomoc psychologiczno- pedagogiczną w szkole/przedszkolu, jak dokumentować formy pomocy, szczegółowo omówimy rozwiązania praktyczne związane z realizacją wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom. Odpowiemy na wszystkie wątpliwości i pytania słuchaczy.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

Słuchacz:

  1. Będzie dokładnie znal przepisy prawa określające formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  2. Potrafi wspierać każdego ucznia wymagającego tej pomocy.
  3. Pozna narzędzia do identyfikacji uczniów potrzebujących pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  4. Potrafi zgodnie z przepisami prawa dokumentować pomoc udzielaną uczniowi.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej- cele i formy.
  2. Zaplanowanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce.
  3. Rola i zadania zespołów do pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  4. Uczeń z opinią poradni i bez tej opinii – formy wsparcia
  5. Zajęcia specjalistyczne- przykłady praktycznych rozwiązań.
  6. Prawidłowe dokumentowanie organizowanych zajęć.
  7. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – analiza orzeczenia
  8. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) – przykładowe zapisy (uczeń ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, zagrożony niedostosowaniem społecznym)
  9. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) – omówienie przykładowych opracowań i sposobów realizacji.
  10. Pytania słuchaczy – wymiana doświadczeń.

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół i przedszkoli.

WARUNKI SZKOLENIA:

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne(180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.