Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole/przedszkolu – organizacja i dokumentowanie.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna to wsparcie dla uczniów, które ma na celu ułatwienie im nauki, rozwijanie zdolności, pokonywanie trudności emocjonalnych, wychowawczych i edukacyjnych. Pomoc ta obejmuje także rodziców i nauczycieli – aby lepiej rozumieli potrzeby dziecka i wiedzieli, jak je wspierać. Z pomocy tej może korzystać każdy uczeń – zarówno ten, który ma trudności w nauce, problemy emocjonalne czy społeczne, jak i uczeń zdolny, który potrzebuje dodatkowych wyzwań. Mogą i powinni korzystać również rodzice i nauczyciele, którzy chcą lepiej pomagać dziecku.
Podczas szkolenia podpowiemy jak zaplanować i sprawnie zorganizować pomoc psychologiczno- pedagogiczną w szkole/przedszkolu, jak dokumentować formy pomocy, szczegółowo omówimy rozwiązania praktyczne związane z realizacją wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom. Odpowiemy na wszystkie wątpliwości i pytania słuchaczy.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Słuchacz:
- Będzie dokładnie znal przepisy prawa określające formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Potrafi wspierać każdego ucznia wymagającego tej pomocy.
- Pozna narzędzia do identyfikacji uczniów potrzebujących pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Potrafi zgodnie z przepisami prawa dokumentować pomoc udzielaną uczniowi.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej- cele i formy.
- Zaplanowanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce.
- Rola i zadania zespołów do pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Uczeń z opinią poradni i bez tej opinii – formy wsparcia
- Zajęcia specjalistyczne- przykłady praktycznych rozwiązań.
- Prawidłowe dokumentowanie organizowanych zajęć.
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – analiza orzeczenia
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) – przykładowe zapisy (uczeń ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, zagrożony niedostosowaniem społecznym)
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) – omówienie przykładowych opracowań i sposobów realizacji.
- Pytania słuchaczy – wymiana doświadczeń.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół i przedszkoli.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne(180 minut)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.