Podsumowanie pracy szkoły za I okres roku szkolnego 2025/26 – klasyfikacja śródroczna,
wyniki i wnioski z nadzoru.

Scenariusz szkolenia

Ważne! Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają wzory zarządzeń i komunikatów dotyczących zwołania zebrania rady pedagogicznej, przykładowy porządek zebrania rady pedagogicznej  w sprawie klasyfikacji śródrocznej i podsumowania pracy szkoły w I okresie, wzory uchwał w sprawie klasyfikacji śródrocznej, przykładowe arkusze klasyfikacji śródrocznej, arkusze analizy pracy biblioteki, świetlicy, specjalistów zatrudnionych w szkole, zespołów nauczycielskich, liczne opracowania oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym dotyczące uczniów niepełnosprawnych, zmodyfikowane i nowatorskie arkusze dotyczące analizy i oceny pracy szkoły w poszczególnych obszarach, gotowe opracowania wniosków z nowego nadzoru i sposoby ich realizacji, wnioski i rekomendacje do dalszej pracy, przykładowe uchwały wykorzystania wyników tego nadzoru, kluczowe informacje dyrektora o działalności pracy szkoły.

OPIS TEMATU:

   Zakończenie I okresu to czas na klasyfikację śródroczną oraz podjęcie uchwały w sprawie tej klasyfikacji. Zgodnie z przepisami prawa dyrektor dwa razy w
roku przedstawia też wyniki i wnioski z nadzoru a członkowie rady pedagogicznej podejmują uchwałę w celu podniesienia jakości pracy szkoły.

    Podczas szkolenia przypomnimy Państwu jak w sposób sprawny i skuteczny przeprowadzić klasyfikację śródroczną, o czym pamiętać, aby ta klasyfikacja przebiegała zgodnie z przepisami prawa, które obszary pracy szkoły wymagają analizy i oceny oraz opracowania rekomendacji do pracy w drugim okresie.

   Omówimy realizowane formy nadzoru i sposób realizacji, podamy przykładowe wnioski z nadzoru, dotyczące poszczególnych form, do wniosków zaproponujemy rekomendacje, podamy ciekawe rozwiązania w tym obszarze oraz zaproponujemy  narzędzia do efektywnego podsumowania pracy szkoły
w I okresie roku szkolnego 2025/26.

   Udział w szkoleniu przyczyni się do określenia zadań i kierunków pracy nad sprawnym i kompleksowym podsumowaniem I półrocza a przykładowe narzędzia ułatwią to zadanie.

EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:

  1. Słuchacz ugruntuje swoją wiedzę na temat przepisów prawa związanych z klasyfikacją śródroczną.
  2. Poszerzy swoją wiedzę na temat form nadzoru pedagogicznego i sposobu
    ich sprawowania.
  3. Potrafi opracować wyniki i wnioski z nadzoru oraz ustalić rekomendacje.
  4. Będzie wiedział, jak poprawnie zbudować uchwałę w sprawie klasyfikacji śródocznej i uchwałę w sprawie sposobu wykorzystania wyników nadzoru.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Klasyfikacja śródroczna – przepisy prawa i wewnątrzszkolne ocenianie.
  2. Analiza przypadków szczególnych w ocenianiu: ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, ucznia mającego nauczanie indywidualne, słuchacza w szkole dla dorosłych i inne przypadki.
  3. Ustalenie niezbędnej dokumentacji przygotowywanej przez nauczycieli.
  4. Realizacja zadań zespołów nauczycielskich – ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, okresowa wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, modyfikacja działań zawartych w IPE – cie.
  5. Porządek zebrania rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji śródrocznej, podjęcie uchwały.
  6. Ogólne wnioski dyrektora szkoły z pełnionego nadzoru pedagogicznego:
    1) sposobów kontroli;
    2) wspomagania nauczycieli;
    3) obserwacji zajęć
  7. Informacja o działalności szkoły w różnych jej obszarach- przykładowe opracowanie.
  8. Przygotowanie i przeprowadzenie zebrania podsumowującego pracę szkoły
    w I okresie roku szkolnego 2025/26 – przykładowe uchwały w sprawie realizacji wyników i wniosków z nadzoru.

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów szkól i placówek , przewodniczących zespołów.

WARUNKI SZKOLENIA:

Kurs z naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa od 9.00 do 13.00.

INFORMACJE DODATKOWE:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej;
podczas szkoleń online– tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.