Ocenianie , klasyfikowanie i promowanie uczniów - o czym wicedyrektor wiedzieć powinien.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Jednym z ważnych zadań wicedyrektora jest nadzór nad prawidłowością oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Kluczową rolę odgrywa w tym zadaniu znajomość i przestrzeganie przepisów oceniania wewnątrzszkolnego przez nauczycieli. Bardzo istotne są prawidłowo sformułowane przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów wymagania edukacyjne, dostosowanie tych wymagań do potrzeb i możliwości uczniów oraz ocenianie uczniów zgodnie z tymi podanymi uczniom i rodzicom wymaganiami. Ważna jest też systematyczność i różnorodność oceniania, sposoby i formy oceniania, terminowość, oraz przestrzeganie podanych sposobów uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej. Podczas szkolenia wicedyrektorzy uzyskają pomoc w postaci przykładowych zapisów w statucie oraz szczegółowego omówienia istotnych zagadnień. Ugruntowana podczas szkolenia wiedza pozwoli wicedyrektorowi prowadzić nadzór nad przebiegiem oceniania, klasyfikowania sposób kompetentny i zgodny z aktualnymi przepisami prawa.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Uczestnik szkolenia uporządkuje swoją wiedzę na temat aktualnych przepisów prawa oświatowego związanego z ocenianiem, klasyfikowaniem
i promowaniem uczniów. - Słuchacz pozna jakie prawa ma uczeń w związku z roczną ocena przewidywaną, zarówno zachowania jak i z zajęć edukacyjnych, będzie pamiętał o terminach i procedurach związanych z tą oceną oraz zadaniach nauczycieli w tym zakresie.
- Uczestnik poszerzy swoją wiedzę na temat egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych i zastrzeżeń do ustalonej oceny.
- Wicedyrektor nadzorując pracę nauczycieli będzie dokładnie poinformowany o ocenianiu uczniów zgodnym z przepisami prawa.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Przepisy Prawa oświatowego oraz aktów wykonawczych o powierzaniu stanowiska wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych w szkole,
placówce. - Zadania, kompetencje i odpowiedzialność wicedyrektora.
- Podstawy prawne dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania.
- Klasyfikacja śródroczna – omówienie istotnych rozwiązań.
- Kryteria oceniania na poszczególne oceny.
- Omówienie zasad zachowania.
- Klasyfikacja roczna – podwyższanie ocen przewidywanych, zapisy w statucie.
- Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe – szczegółowe omówienie.
- Przykładowe uchwały w sprawie klasyfikacji i promocji.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów, wicedyrektorów szkół, zespołów ds. nowelizacji statutów.
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 4 godziny (240)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.