Wsparcie uczniów po powrocie do szkoły, w tym zadania szkoły w świetle wytycznych MEiN dotyczących działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek.
Scenariusz szkolenia
OPIS TEMATU:
Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się ze skutkami pandemii, które mogą wystąpić u uczniów w związku z długotrwałą izolacją. Podczas szkolenia zostaną omówione symptomy, jakie mogą wystąpić u uczniów oraz sposoby reagowania i radzenia sobie z emocjami uczniów.
Zostaną omówione konkretne przykłady działania/postępowania w przypadku zaobserwowania niepokojących zachowań uczniów, zasady dobrej komunikacji, zasady przekazywania informacji zwrotnej i „Porozumiewania bez Przemocy”.
Uczestnicy dowiedzą się, jakie wnioski i rekomendacje dla szkół i nauczycieli zostały przedstawione w Raporcie opracowanym na zlecenie MEiN oraz zapoznają się z wytycznymi MEiN dotyczącymi działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek.
Będzie także możliwość zadawania pytań.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
Cele:
- uzyskanie umiejętności rozpoznawania emocji i potrzeb uczniów
- poznanie zasad dobrej komunikacji i informacji zwrotnej
- poznanie znaczenia relacji interpersonalnych
- poznanie wniosków i rekomendacji z Raportu
PROGRAM SZKOLENIA:
- Co niesie za sobą pandemia – wyniki badań
- Skutki izolacji w czasie pandemii
- Jak wspomagać dzieci po powrocie do szkoły
1) słuchaj i nie oceniaj
2) cechy i narzędzia aktywnego słuchania
3) komunikacja niewerbalna
4) rodzaje komunikatów i ich znaczenie
5) informacja zwrotna
6) bezpieczna przestrzeń w klasie
7) uważność i bezwarunkowe wsparcie
8) akceptacja i współpraca - Wytyczne MEiN dotyczące działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek.
- Potrzeby ucznia po powrocie do środowiska szkolnego – rekomendacje z Raportu
- Wnioski i rekomendacje dla systemu edukacji, dotyczące obszaru wychowania, profilaktyki i zdrowia psychicznego – na podstawie Raportu
- Propozycje nowych rozwiązań „Jak pomóc uczniom po powrocie do szkoły? – przykłady rekomendacji dla szkoły, zadania dla nauczycieli, wychowawców i specjalistów – na podstawie Raportu
- Nauczyciel też powinien zadbać o siebie – jak to zrobić?
- Na zakończenie o „porozumiewaniu się bez przemocy”.
ADRESACI SZKOLENIA:
szkolenie przeznaczone dla nauczycieli szkół i przedszkoli
WARUNKI SZKOLENIA:
Czas trwania: 3 godziny (180)
Liczba uczestników oraz płatności do ustalenia ze specjalistą ds. szkoleń
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji elektronicznej;
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.