Podsumowanie pracy szkoły za I okres roku szkolnego 2024/25 – klasyfikacja śródroczna, wyniki i wnioski z nadzoru.
Scenariusz szkolenia
Ważne!
Podczas szkolenia otrzymacie Państwo wzory zarządzeń i komunikatów dotyczących zwołania zebrania rady pedagogicznej, przykładowe scenariusze rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji śródrocznej i podsumowania pracy szkoły w I okresie, wzory dotyczące opracowania niezbędnych materiałów przez nauczycieli, przykładowe arkusze klasyfikacji śródrocznej, wzory uchwał, liczne opracowania dotyczące oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym uczniów niepełnosprawnych, zmodyfikowane i nowatorskie arkusze dotyczące analizy i oceny pracy szkoły w poszczególnych obszarach, wnioski i rekomendacje do dalszej pracy, gotowe opracowania wniosków z nowego nadzoru i sposoby ich realizacji, przykładowe uchwały wykorzystania wyników tego nadzoru oraz kluczowe informacje dyrektora o działalności pracy szkoły.
OPIS TEMATU:
Zakończenie I okresu to czas na klasyfikację śródroczną oraz podjęcie uchwały w sprawie tej klasyfikacji. Zgodnie z przepisami prawa dyrektor dwa razy w roku przedstawia wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego a członkowie rady pedagogicznej podejmują uchwałę w sprawie ich realizacji, mając na celu podniesienie jakości pracy szkoły.
Podczas szkolenia przypomnimy Państwu jak w sprawny i skuteczny sposób przeprowadzić klasyfikację śródroczną, o czym pamiętać, aby ta klasyfikacja przebiegała zgodnie z przepisami prawa, które obszary pracy szkoły wymagają analizy i oceny oraz opracowania rekomendacji do pracy w drugim okresie. Omówimy formy nadzoru i sposób ich realizacji, podamy przykładowe wnioski z nadzoru, zaproponujemy rekomendacje, ciekawe rozwiązania oraz zaproponujemy narzędzia do efektywnego podsumowania pracy szkoły w I okresie roku szkolnego 2024/25.
Udział w szkoleniu przyczyni się do określenia zadań i kierunków pracy nad sprawnym i kompleksowym podsumowaniem I półrocza a przykładowe narzędzia ułatwią to zadanie.
EFEKTY /CELE /SZKOLENIA:
- Słuchacz ugruntuje swoją wiedzę na temat przepisów prawa związanych z klasyfikacją śródroczną.
- Poszerzy swoją wiedzę na temat form nadzoru pedagogicznego i sposobu ich sprawowania.
- Potrafi opracować wyniki i wnioski z nadzoru oraz ustalić rekomendacje.
- Będzie wiedział, jak poprawnie zbudować uchwałę w sprawie klasyfikacji śródocznej i uchwałę w sprawie sposobu wykorzystania wyników nadzoru.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Klasyfikacja śródroczna – przepisy prawa i wewnątrzszkolne ocenianie.
- Analiza przypadków szczególnych w ocenianiu: ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, ucznia mającego nauczanie indywidualne, słuchacza w szkole dla dorosłych i inne przypadki.
- Ustalenie niezbędnej dokumentacji przygotowywanej przez nauczycieli.
- Realizacja zadań zespołów nauczycielskich – ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, okresowa wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, modyfikacja działań zawartych w IPE – cie.
- Porządek zebrania rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji śródrocznej, podjęcie uchwały.
- Ogólne wnioski dyrektora szkoły z pełnionego nadzoru pedagogicznego:
- sposobów kontroli;
- wspomagania nauczycieli;
- obserwacji zajęć
- Informacja o działalności szkoły w różnych jej obszarach- przykładowe opracowanie.
- Przygotowanie i przeprowadzenie zebrania podsumowującego pracę szkoły w I okresie roku szkolnego 2024/25 – przykładowe uchwały w sprawie realizacji wyników i wniosków z nadzoru.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone dla dyrektorów szkól i placówek.
WARUNKI SZKOLENIA:
Kurs z naboru otwartego lub na zamówienie.
Szkolenie w trybie online trwa od 9.00 do 13.00.
INFORMACJE DODATKOWE:
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały w wersji papierowej i elektronicznej; podczas szkoleń online – tylko w wersji elektronicznej.
Istnieje możliwość konsultacji podczas szkolenia z prowadzącym kurs, w wersji online odpowiedzi pytania i odpowiedzi na czacie.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności kursu.